تاریخ : 1398,شنبه 21 دي18:27
کد خبر : 71714 - سرویس خبری : عکس

گزارش مصور از مراسم تشییع و خاکسپاری شهید «حسین براتعلی»

تشییع باشکوه «حسین» عزیز آسایشگاه امام خمینی!


تشییع باشکوه «حسین» عزیز آسایشگاه امام خمینی!

تشییع "حسین" عزیز آسایشگاه امام خمینی (ره) با شور و حالی خاص و با شکوه تمام با حضور خیل دوستداران وی انجام شد.

شهید گمنام - مراسم تشییع "حسین" عزیز آسایشگاه امام خمینی (ره) با شور و حالی خاص و با شکوه تمام با حضور خیل دوستداران وی انجام شد.

امروز شنبه 14 دی ماه،  تشییع شهید " حسین براتعلی " از سالن اجتماعات آسایشگاه امام خمینی (ره) آغاز شد.

امروز چند روزی می شود که خورشید بدون حسین طلوع می کند!... حال و هوای امروز آسایشگاه امام، با بقیه روزها متفاوت بود! ... باز هم یکی دیگر از کبوتران ساکن آسایشگاه، رخت سفر بست و به سوی یاران شهیدش پر کشید.

" حسین براتعلی " همچنان که در زندگی اش تاثیرگذار و بسیار فعال و کوشا و خیررسان بود، با شهادتش نیز شکوهی دیگر را رقم زد و جمع دوستان دلسوخته خود را امروز دور خودش جمع نمود.

 جانباز نخاعی گردنی دوست داشتنی آسایشگاه امام" حسین براتعلی" امروز در تابوتی پیچیده در پرچم زیبای سه رنگ ایران، روی سکویی در گوشه ای از سالن اجتماعات آسایشگاه آرام گرفته بود تا دلسوختگان فراقش را برای آخرین دیدار زمینی، میزبانی کند.

 دستان حسین حرکت نمی کرد اما با همان دستان بی حرکت و جسمی بیمار، صدها کار خیر و موثر انجام میداد چونان که جوانی ست سراپاسالم و بدون هیچگونه بیماری! روحیه را از او می آموختی و خستگی ناپذیری، ویژگی خاص وی بود. هر کس می خواست روحیه بگیرد، سراغی از او می گرفت و هم نشینی با او می توانست حالش را خوب کند.

 تعاریف بچه های جانباز حاکی از این بود که گویی آسایشگاه امام، تکیه گاهی بزرگ را از دست داده و خسارتی بزرگ را متحمل شده است! ... در سالن اجتماعات دوستان، پرسنل آسایشگاه، اعضای خانواده و جانبازان آسایشگاه از ساعت 9 صبح حضور پیدا کرده بودند تا مراسم تشییع و خداحافظی با شهید براتعلی به زیبایی رقم بخورد.

نگاه ها غمگین بود و اشکبار!... سرها به زیر و در گریبان... هیچ کس شاید نمی خواست باور کند باید با حسین خداحافظی کرد!

مراسم با تلاوت قرآن و نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی آغاز شد. با مداحی و قرائت زیارت پرفیض عاشورا ادامه یافت و بغض های همه را برای از دست دادن دوست شهیدشان باز کرد!

معاون امور ایثارگران سپاه، حاج آقا مسگر به همراه گروه موزیک سپاه و آقای دکتر صمیمی، مدیر کل بنیاد شهید استان تهران هم در مراسم حضور داشتند.

 پس از دقایقی مداحی در مدح سیدالشهداء و شهدای کربلا، پیکر شهید "حسین براتعلی" بر دستان دوستان تا آمبولانس برای انتقال به قطعه 25 بهشت زهرا منتقل شد تا به وصیت خود شهید، در زیر پای شهید مجید غلامی، از دیگر جانبازان شهید آسایشگاه امام، به خاک سپرده شود.

 همه دوستان و همراهان و خانواده به بهشت زهرا می روند. با حضور همه در نزدیک محل تدفین نماز میت بر پیکر حسین براتعلی خوانده می شود. دوستان جانباز وی سر نماز اشک می ریزند و باور ندارند بر پیکر بی جان او نماز می خوانند!

پس از آن باز هم تابوت پیکر او بر دستان بالا می رود و با ندای لا اله الا الله به سوی خانه ابدی خود، نزدیک مجید! روانه اش می کنند!

قبر آماده است و دل های دوستداران حسین براتعلی بیتاب! نزدیک مزار که تابوت را برای رساندن به قبر، دست به دست می کنند و چشم ها رگبار باران می شود... همسر و بستگان شهید بیتابی می کنند و دوستان آشفته سرک می کشند.

جای مزار طوری ست که جای ایستادن ویلچر نیست! پس از پوشاندن مزار با خاک و گل، همسر او را بلند کرده و با ویلچر نزدیک مزار حسین قرارش می دهند که آرام تر شود و راحت تر برای حسینش عزاداری کند!

حسین آسایشگاه امام خمینی تلقین داده می شود و باز هم زیارت عاشورا بر سر مزارش خوانده می شود!

حال ها عجیب است و در هم دریخته! کنار هر نفر که می ایستی گوشه ای از خوبی های او را تعریف می کند.

انگار همه تازه انگیزه پیدا کرده اند تا او را به همدیگر بهتر بشناسانند و می خواهند به دیگران بگویند چه گوهری را از دست داده اند!

چه خوش است اینگونه رفتن... که مردم از رفتنت گریان شوند!

... باز هم شهیدی رخت سفر بست و از دست محرومیت ها و محدودیت های دنیایی راحت شد و به وصال لقاء الله و فردوس برین رسید.

با اتمام مراسم همه برای صرف ناهار دعوت می شوند.

اسم «حسین براتعلی»، جانباز دوست داشتنی و محبوب آسایشگاه امام خمینی (ره) هم بنام زیبای شهید مزین شد تا پیام یباشد برای دل های غافل ما.

باشد که شفاعتمان کند حتی به قدر ذره ای!

گفتنی ست پیکر مطهر جانباز 70% شهید برزو غیاثوند نیز همزمان با تشییع شهید براتعلی در بهشت زهرا قرار گرفت و نماز میت در کنار یکدیگر به هر دو عزیز شهید خوانده شد.


کد خبرنگار : 20