تاریخ : 1398,یکشنبه 22 دي13:50
کد خبر : 71720 - سرویس خبری : اخبار

دل‌نوشته ای به‌یاد شهید پورجعفری؛

یار باوفای حاج قاسم


یار باوفای حاج قاسم

از نوجوانی که حضور در دفاع مقدس هشت ساله را پیشه‌ی خویش قرار داد و مفتخر به پوشیدن لباس پاسداری شد به خوبی می‌دانست و واقف بود...

فاش نیوز - در جریان حمله‌ی تروریستی آمریکا به کاروان الحشد الشعبی در بامداد روز جمعه سیزدهم دی‌ماه، سردار قاسم سلیمانی به همراه جمعی از یاران‌شان به شهادت رسیدند. «حاج حسین پور جعفری» که او را یار ۴۰ ساله‌ی سردار می‌‌خوانند نیز در این حمله آسمانی شد. به گزارش فردای‌کرمان، او اهل گلباف کرمان و از یادگاران دفاع‌مقدس بود. جانباز قطع‌نخاع دفاع‌مقدس «علیرضا برهانی‌نژاد» به یاد این شهید بزرگوار متنی نوشته که در ادامه می‌خوانید.

https://fardayekerman.ir/wp-content/uploads/2020/01/%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AC%D8%B9%D9%81%D8%B1%DB%8C-696x777.jpg

«یار با وفا و همراه همیشگی حاج‌قاسم، بالاخره مزد سال‌های متمادی تلاش و کوشش و مجاهدت خود را از معبودی که خریدار جان عاشقان است، گرفت و در  طریق  شهادت نیز سردار را تنها نگذاشت. از نوجوانی که حضور در دفاع مقدس هشت ساله را پیشه‌ی خویش قرار داد و مفتخر به پوشیدن لباس پاسداری شد به خوبی می‌دانست و واقف بود که  نهایت و انتهای این راه به چیزی جز «شهادت» ختم نخواهد شد . جانبازی عزیز که همواره پا در رکاب، خستگی‌ناپذیر و با صبر و متانت مثال زدنی زحمت کشید و زندگی خود را وقف خدمت به فرمانده‌ی محبوب خویش نمود . حاج حسین را سال‌هاست می‌شناسیم.

تصویر زیبایی که از او بر ذهن ما نقش بسته؛ نمونه‌ی یک انسان لایق و محجوب و محبوب و مخلص و بی‌ادعاست که بدون توقع از همه چیز گذشت.

سعه‌صدر و گشاده‌رویی و ادب و متانت در برخوردها و مراوداتش زبانزد بود، نظم بی‌نظیر در امور جاری، پیگیری و اجرای بدون نقص هر آنچه که به او محول می‌شد و بر عهده می‌گرفت، ماموریت‌های مستمر در معیت فرماندهی سختکوش و پر تلاش لفظ خستگی را هم خسته می‌‌کرد. رابطه حاج حسین با حاج قاسم رئیس و مرئوسی نبود و یک ارتباط  مرید و مرادی و عاشقانه بین آنها حکمفرما بود. هر وقت که سراغش را می‌گرفتیم، با یک پاسخ مواجه می‌شدیم: «به ماموریت رفته است!». اینک شهید والامقام ما، دیگر از همه‌ی رنج‌ها رهایی یافته است و بر سفره‌ی رحمت الهی و در جوار ارواح مطهر شهدای گرانقدر مهمان سید و سالار شهیدان است.

خوشا به سعادتت حاج حسین؛ شهد شیرین شهادت گوارای وجودت.

خوشا به احوال تو که دیگر سوز و فراق یاران سفر کرده با لقای دوستان برایت به پایان رسیده است.

حاج حسین عزیز، ما به شفاعت شما دل خوش کرده‌ایم.

به خانواده معزز و صبور این شهید والامقام  تسلیت می‌گویم».

علیرضا برهانی نژاد


کد خبرنگار : 23