تاریخ : 1398,سه شنبه 17 دي19:02
کد خبر : 71780 - سرویس خبری : متن ادبی

۸۰ میلیون انگشتر یادگاری!


۸۰ میلیون انگشتر یادگاری!

سردار تو را می شناختیم اما نمی شناختیم. دوستت داشتیم اما فراموشت کرده بودیم.

ن.سلطانی

ن.سلطانی - سردار تو را می شناختیم اما نمی شناختیم. دوستت داشتیم اما فراموشت کرده بودیم. باورت داشتیم اما حواسمان پرت بود. سردار شهادت تو را در آغوش گرفت یا تو او را ؟ ارباً اربا شدن چه حالی داشت؟

کاش قبل رفتنت هشتاد میلیون انگشتر به یادگار می گذاشتی.

راستی آن کلاه مشکی نقاب دارت بی سر مانده. روی زمین بودی و مردم مظلوم را به خوبی می دیدی، حالا آنجا آن بالا احساسشان هم می کنی. لابد واسطه خوبی هم برای مردم پیش خدا می شوی.

سردار با بستن چشمانت، چشمان دنیایی را باز کردی. عجب زلزله ای بودی! همه جهان را تکان دادی.
سردار جان خادم امام رضا(ع) بودن برایت کم بود، رفتی همنشینشان شوی؟

نشان ذوالفقارت را چه کارش کنیم؟ ناله می کند، روی سینه هیچ کس آرام نمی گیرد. خونت دارد کار خودش را می کند. چند قطره اش به ایران آمد و دستان مردم را به هم گره زد. من اینقدر خواهر و برادر داشتم و خبر نداشتم؟

سپهبد شربت شهادت را چه کسی دادت؟ با بقیه خونت می خواهی چه کنی؟ مردم را اینگونه ندیده بودم. یک ملت را گریان ندیده بودم. رفتنت سنگین بود؛ آنقدر سنگین که به هشتاد میلیون تقسیمش کردیم و در گلوهایمان جا دادیم تا هضم شود. یک تکه که از همه بزرگتر بود را رهبرمان برداشت. اما هنوز در گلوهایمان سنگینی می کند. هر روز رفتنت را به ما یاد آور می شود.

 من با چندتایی واکنش های شیمی آشنا هستم، اما با مخلوط شدن آه مظلوم و خون شهید مظلوم آشنا نیستم. مقدار آه مظلوم زیاد است و نفس گیر و خون شهید مظلوم هم کم نیست. سردار به نظرت فراورده این واکنش چه می شود؟

نکند همان #انتقام_سخت است؟

سردار، محبوب دل ها شدن کِیف می دهد؟

حاج قاسم، کشورمان پر شده از قاسم سلیمانی. امیدوارم چند سال دیگر مردم تو را بین قاسم سلیمانی ها گم نکنند! حالا مردم با شنیدن اسم مالک اشتر بیشتر یاد شما می افتند تا خود مالک اشتر.

سردار اسمت طولانی شده. واژه شهید پشت اسمت سنگینی می کند. شهید زنده، آقا خامنه ای تنها بود، تنهاتر شد. تا امروز بغضش را نگه داشته بود اما هنگام خواندن نمازتان بغضش شکست. سردار دعا کن کمرش نشکسته باشد، دعا کن دلش نشکسته باشد.
رهبرمان خسته است از رفتن ها، از نیامدن. نیامدن صاحب الزمان همه مان را داغون کرده اما آقا خامنه ای را بیشتر...!

"الهم عجل الولیک الفرج"


کد خبرنگار : 20