تاریخ : 1398,شنبه 05 بهمن15:23
کد خبر : 71927 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نماینده نجف آباد در مجلس:

بنیاد شهید بدهی خود را به بیمه دی پرداخت کند


بنیاد شهید بدهی خود را به بیمه دی پرداخت کند

آیا این رواست که به یک جانباز و رزمنده ای که محتاج به دارو است، بگوییم که نمی توانیم به شما دارو بدهیم و خودت آن را به صورت آزاد از جیب خودت تهیه کن تا بعداً...

فاش نیوز - عضو قضایی و حقوقی مجلس، سوء مدیریت در بنیاد شهید و امور ایثارگران را مانع اصلی در جذب منابع و اعتبارات مورد نیاز جامعه ایثارگری دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدهی میلیاردی بنیاد شهید به بیمه دی یادآور شد: متاسفانه یک سوء مدیریت در بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود دارد که آقای شهیدی در رأس بنیاد به عنوان معاون رئیس جمهور و عضو هیئت دولت از توانایی خود استفاده نمی کند تا با جذب اعتبارات و منابع مالی، مشکلات جامعه ایثارگری و به خصوص بیمه تکمیلی را بر طرف کند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم در ادامه افزود: آیا این رواست که به یک جانباز و رزمنده ای که محتاج به دارو است، بگوییم که نمی توانیم به شما دارو بدهیم و خودت آن را به صورت آزاد از جیب خودت تهیه کن تا بعداً با تأمین اعتبارات پول شما را بدهیم؟!به نظر من این نوعی سوء مدیریت در بنیاد شهید و امور ایثارگران است؛ چراکه آقای شهیدی در هیئت دولت حضور دارد و می‌تواند موضوعات مبتلا به جامعه ایثارگری را مطرح و منابعی را دریافت کند.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که انتظار ما از نوبخت به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه پرداخت اعتبارات مصوب به بنیاد شهید و امور ایثارگران در وضعیت فعلی است، متذکر شد:

واقعیت امر این است که بحران عجیبی در جامعه ایثارگری به لحاظ عدم اجرای تعهدات بیمه دی به وجود آمده است و این موضوع بی اعتمادی آنها را در پی داشته است؛ در حالی که بنیاد شهید در حال حاضر مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد تومان را بابت هزینه کرد به بیمه دی پرداخت کند اما از انجام آن خودداری کرده است.

ابوترابی در پایان تاکید کرد: از سوی دیگر بیمه دی نیز همین مبلغ را به عنوان تعهد پرداخت نسبت به شرکت های بیمه‌ای بدهکار است، اما به علت پرداخت نشدن، موجب بحران در جامعه ایثارگری شده است.

** مهرنوش یاسری


کد خبرنگار : 23