تاریخ : 1398,سه شنبه 24 دي15:45
کد خبر : 71928 - سرویس خبری : اخبار

سرگذشت‌ پژوهشی ۷ هزار شهید



مسوول دبیرخانه همکلاسی آسمانی خبر داد؛

«حسین میرشریف» از انجام کار سرگذشت‌پژوهی هفت هزار شهید انجمن اسلامی دانش آموزان در دبیرخانه «همکلاسی آسمانی» خبر داد.

سرگذشت‌پژوهشی ۷ هزار شهید در انجمن اسلامی دانش آموزان

نشست مسوولان و خانواده شهدای انجمن اسلامی دانش آموزان به مناسبت چهلمین سال تاسیس انجمن اسلامی دانش آموزان با حضور چند تن از اعضای قدیم و جدید این انجمن و برادر شهید محمد فرج اللهی از شهدای انجمن در خبرگزاری دفاع مقدس برگزار شد.

شریف مسوول دبیرخانه همکلاسی آسمانی در نشست فوق با اشاره به فعالیت‌های این دبیرخانه در خصوص ترویج و توسعه فرهنگ شهدای دانش آموز عضو انجمن اسلامی دانش آموزان اظهار داشت: رسالت دبیرخانه «همکلاسی آسمانی» با دارا بودن 36 هزار شهید دانش آموز در دو بخش یادواره دانش آموزی و سرگذشت‌پژوهی به فعالیت مشغول است.

وی در ادامه با اشاره به بحث سرگذشت پژوهشی در دبیرخانه همکلاسی آسمانی گفت: از دهه 80 گروه‌های دانش آموزان به صورت تیمی ماموریت یافتند تا با شناسایی یک شهید به منزل او بروند و پروژه‌ای را برای ثبت خاطرات و وصیتنامه آغاز و از این طریق آثاری را جمع‌آوری کنند.

شریف درباره خروجی این کار افزود: تاکنون جمع پرونده‌های این پروژه به هفت هزار پرونده سرگذشت پژوهی رسیده است. خروجی اصلی این کار در پرتالی به نام «همکلاسی آسمانی» برای دسترسی همه افراد جامعه و دانش آموزان قرار خواهد گرفت، همچنین محتوای تهیه شده در قالب فلش کارت یا تابلوهای نمایشگاهی نیز قابل عرضه است.

مسوول دبیرخانه همکلاسی آسمانی به برگزاری یادواره‌های دانش آموزی در سراسر کشور اشاره کرد و ادامه داد: این یادواره‌ها در قالب یادواره‌‎های شهری، مدرسه‌ای، استانی و در قالب بزرگ‌تر به صورت کنگره کشوری که تجمیع همه استان‌هاست برگزار می‎شود. دبیرخانه نیز در بحث پشتیبانی برای اارئه مدل و کارهای سخت افزاری در حد توان ماموریت دارد.

شریف مهمترین برنامه این دبیرخانه را تکمیل کارتابل شهدای دانش آموز عنوان کرد و گفت: آماده‌ایم که در سال تا دو کتاب را در خصوص شهدای دانش آموز به چاپ برسانیم. با توجه به محور اصلی برنامه سال‌های اخیر که سرگذشت پژوهی است به دنبال فعال‌تر کردن آن هستیم.

وی در پایان گفت: از برکات انجمن اسلامی دانش آموزان عضویت نیمی از شهدای دانش آموز در این نهاد است. جالب است عنوان کنم در یکی از مدارس شهر یزد برای انتخاب مسوول انجمن دعوا بود چرا که هرکس انتخاب می‌شد به شهادت می‎رسید.


منبع : دفاع پرس