تاریخ : 1398,چهارشنبه 25 دي15:00
کد خبر : 71933 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

مجلس ملاک تعیین سهمیه علمی ایثارگران است


مجلس ملاک تعیین سهمیه علمی ایثارگران است

ابطحی قوه مقننه را ملاک قانون و مرجع تعیین سهمیه علمی جامعه ایثارگری به شمار آورد و اقدام دولت را عجیب و عجولانه ارزیابی کرد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، قوه مقننه را ملاک قانون و مرجع تعیین سهمیه علمی جامعه ایثارگری به شمار آورد و اقدام دولت را عجیب و عجولانه ارزیابی کرد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمد جواد ابطحی، نماینده ایثارگر مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با اشاره به محول شدن تعیین موضوع سهمیه فرزندان ایثارگران در کنکور سراسری به شورای عالی انقلاب فرهنگی، آن را خلاف قوانین کشور دانست و تجدید نظر دولت را در این خصوص خواستار شد.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم در خصوص تامین اعتبارات بودجه ای بنیاد در سال ۹۹ متذکر شد: دولت اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان به عنوان بودجه برای بنیاد را در سال آینده متقبل شده است. اما در کنار آن نمایندگان ایثارگر در تلاش هستند که مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان نیز به آن اضافه کنند.

اگر ما بتوانیم بودجه بنیاد را به ۲۴ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ افزایش بدهیم سال آینده، مشکلی برای ایثارگران و خانواده های آنها بروز نخواهد کرد.

 عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان با انتقاد از دست اندازی به سهمیه های علمی فرزندان ایثارگر در کنکور سراسری اظهار داشت: متاسفانه اخیراً تعیین سهمیه ایثارگران را وزارت علوم و بهداشت به شورای انقلاب فرهنگی موکول کرده در حالی که از لحاظ قانونی این موضوع مربوط به مجلس شورای اسلامی است.

ما این بحث و گلایه را در کمیسیون فرهنگی نیز مطرح کردیم چرا که قوانین مرتبط با آن در قوه مقننه است البته کار دولت در این مورد برای ما عجیب بوده و توجیهی در این زمینه وجود ندارد.

ابطحی در خصوص رد تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگر خاطرنشان کرد: قرار شد که در چهارچوب قانونی اقدام به برگزاری یک جلسه مشترک با نمایندگان ایثارگر در فراکسیون ایثارگران مجلس کنیم.

وی ادامه داد: البته از لحاظ تبدیل وضعیت و استخدام نیروهای ایثارگر شرکتی مشکل قانونی وجود ندارد اما متاسفانه سازمان امور استخدامی از این موضوع جلوگیری می کند و دستگاه‌های مشمول نیز به تبعیت از آن، از مسئولیت قانونی خود شانه خالی می کنند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: امیدواریم تا قبل از تایید بودجه در مجلس این معضل را برطرف کنیم در غیر این صورت به سال آینده موکول خواهد شد.

معرفی


کد خبرنگار : 23