تاریخ : 1398,شنبه 05 بهمن19:35
کد خبر : 71955 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس:

۴۵هزار رزمنده معسر سال آینده مستمری می‌گیرند


۴۵هزار رزمنده معسر سال آینده مستمری می‌گیرند

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از تحت پوشش قرار گرفتن ۴۵ هزار رزمنده معسر در طرح "شهید کاظمی" طی سال آینده خبر داد.

فاش نیوز - عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از تحت پوشش قرار گرفتن ۴۵ هزار رزمنده معسر در طرح "شهید کاظمی" طی سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، قاسم جاسمی، نماینده ایثارگر مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات و رایزنی های فراکسیون ایثارگران با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: لفظ و کلمه معسرین قبلاً و غالبا" فقط در مورد آنهایی به کار برده می‌شد که در عسر و حرج قرار داشتند.

وی ادامه داد: در دیداری که اخیراً به نمایندگی از فراکسیون ایثارگران با وزیر دفاع داشتم، در این خصوص گفت و گو کردم و به نظر من به کار بردن لفظ معسر در حد و قواره قهرمانان ملی ما نیست و نباید عنوان گذاری شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه سخنان خود یادآور شد: همین موضوع معسرین که الان مطرح است، نه تنها از بسیج به سایر بخش های نظامی گسترش پیدا کرده است و شامل رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی نیز شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه متذکر شد: حدود ۴۵ هزار نفر از سربازان که در دوران دفاع مقدس در جبهه و جنگ حضور داشتند، در صورتی که درآمد و شغل خاصی نداشته باشند، در سال آینده تحت پوشش طرح معسرین(شهید کاظمی) قرار خواهند گرفت.

نماینده مجلس دهم با اشاره به اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح تصریح کرد: قرار شد که از محل اعتبارات در نظر گرفته شده در لایحه بودجه سال ۹۹، این طرح برای ۴۵ هزار رزمنده معسر ارتش به اجرا درآید.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی متذکر شد: با تصویب اعتبارات و اجرای این طرح در سال آینده، به جانبازان و رزمندگان معسر(نیازمند) ارتش مستمری پرداخت خواهد شد.

نماینده ایثارگر کرمانشاه در بهارستان، همچنین به تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۲ هزار نفر از جانبازان معسر نیروی انتظامی در سال آینده اشاره کرد و افزود: این افراد متشکل از کسانی هستند که در دوران جنگ به عنوان نیروی ژاندارمری مشغول خدمت بوده اند و مقرر شد از ابتدای سال آینده تحت پوشش طرح شهید کاظمی قرار گیرند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعدادی از نیروهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیز مشمول طرح معسرین خواهند شد و در این خصوص بحث و مذاکرات لازم انجام شده است.

وی تحت پوشش قرار گرفتن گروه‌های مردمی جنگ‌های نامنظم در دوران جنگ تحمیلی را در طرح معسرین مورد اشاره قرار داد و گفت: این تعداد از رزمندگان توسط وزارت دفاع در طرح معسرین شهید کاظمی گنجانده شده‌اند.

**معرفی


کد خبرنگار : 23