تاریخ : 1398,پنجشنبه 26 دي13:53
کد خبر : 71971 - سرویس خبری : فرهنگ و هنر

سبک زندگی شهدا باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی



 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری گفت: ترویج سبک زندگی شهدا سبب کاهش بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه شده و آثار مطلوبی را به همراه دارد.

حسین نصرالله در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که روز چهارشنبه برگزار شد، اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به معنای سوق دادن مردم سمت شهادت نیست بلکه بکارگیری و ترویج سبک و سیاق زندگی شهدا مورد توجه است.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجب تعالی و موفقیت جامعه است همه به ویژه مسئولان باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری عنوان کرد: گسترش ترویج سبک زندگی شهید باکری و امثال او، الگویی برای مسئولان به شمار می رود چرا که این شهید در دوران مسئولیت خود حتی در زمان سیل شخصا وارد عمل شد.

وی خاطر نشان کرد: گروه های جهادی در ماجرای سیل خوزستان مانند دوران دفاع مقدس وارد عمل شدند که این موضوع بیانگر توجه نسل جوان به زندگی در سبک و سیاق شهدا است.

نصراله با بیان اینکه تداوم راه شهدا آثار و برکات فراوانی را به همراه دارد، ادامه داد: اگر سبک و سیاق شهدا در کشور رواج یابد مطمئنا بسیاری از معضلات و مشکلات در جامعه مرتفع خواهد شد.

وی اضافه کرد: سبک زندگی شهدا یعنی مقابل ظلم و ستم ایستادگی کرده و زیر بار زور استکبار و ابرقدرتها نرویم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری گفت: برگزاری یادواره‌ها و مراسم‌های شهیدان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش موثری دارد.

وی به افزایش اطلاع رسانی به مردم در خصوص شهدا، افزود: میزان اطلاعات مردم نسبت به  موضوع ایثار، شهید و شهادت از ۲۵ درصد به ۷۵ درصد رشد یافته است.

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه گفت: بازدید از خانواده شهدا به شکل نمادین و تصویری نباشد بلکه به خواسته‌ها و مشکلات آنها نیز پاسخ داده و نیازهایشان برآورده شود.

حسین توکلی کجانی افزود: خدمات رسانی به خانواده شهدا از برنامه‌های مورد توجه دولت یازدهم و دوازهم بوده و دولت تمام توان خود را برای تحقق این هدف بکار گرفته اگر چه معضلات و کمبودهایی در این حوزه وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان ری نیازمند بانک اطلاعاتی هستیم، عنوان کرد: در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌ریزی دقیقی انجام گیرد تا موازی کاری نشود.

فرماندار ویژه شهرستان ری خاطر نشان کرد: نامگذاری تمامی میادین، محله و مناطق ری با برنامه‌ریزی انجام شود تا همزمان دو مکان به نام یک شهید نباشد.

وی تاکید کرد: تندیسی به عنوان شورای فرهنگ ایثار و شهادت ساخته تا هنگام دیدار با خانواده شهدا به آنها اهدا شود.


منبع : ایرنا