تاریخ : 1398,یکشنبه 29 دي12:24
کد خبر : 72016 - سرویس خبری : اخبار

نیویورک تایمز گزارش می‌دهد

جایی که شیاطین حکمرانی می‌کنند



روزنامه آمریکایی با اعلام اینکه، ترامپ ارزش‌هایی را که آمریکا مدعی سردمداری در آنها بوده را در تریبون‌های رسمی به چالش می‌کشد، او و همفکرانش در آمریکا را «شیاطینی» خوانده که «شر آنها واگیر است».

امام خمینی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در روز 14 آبان سال 1358 و یک روز پس از تسخیر لانه جاسوسی در سخنانی در جمع کارکنان بیمه مرکزى ایران در قم به آمریکا «شیطان بزرگ» لقب دادند. 40سال از این نامگذاری می‌گذرد و حالا خود آمریکایی‌ها اذعان می‌کنند که رئیس‌جمهور کشورشان یک «شیطان مسلم» است.  روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در همین رابطه طی گزارشی با عنوان « شر ترامپ، واگیر است» به بررسی «شخصیت دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و تهدید هفته‌های گذشته او مبنی بر هدف قرار‌دادن 52 مرکز فرهنگی ایران پرداخته و نوشته: «رئیس‌جمهورِ قدرتمندترین دموکراسی جهان تهدید به ارتکاب جنایت جنگی می‌کند- هدف قرار‌دادن اماکن فرهنگی. بربریتی که فقط از عهده گروهک‌هایی مثل طالبان بر می‌آید. ترامپ، انسانی نادان، کینه جو و خودشیفته است. وقت آن رسیده که سخنان جسورانه آن افسر نیروی دریایی را تکرار کنیم که گفت، تحت مدیریت ترامپ، ایالات متحده یک اتحادیه فساد است که هزاران نقطه شر محرک آن هستند و آن شر، واگیر است».
نیویورک تایمز در ادامه می‌افزاید: «ما همواره این هشدار بدون تاریخ انقضا پیرامون اخلاقیات انسانی را شنیده ایم: تنها  لازمه پیروزی یک شیطان این است که آدم‌های خوب هیچ کاری نکنند. در آمریکا و در سه سال گذشته ما شاهد مصداق واقعی چنین فرضیه‌ای بوده ایم. جایی که ریاست جمهوری ترامپ نشان داد که چطور افراد خوب کاری نکردند و یک شیطان که زمام امور را به دست گرفته از آنها بهره کشی می‌کند. این شر است یا سیاست، وقتی ترامپ یک خانواده خوشنام را بدنام می‌کند یا دستور می‌دهد کودکان را از مادرانشان جدا کرده و در قفس بیندازند؟»
 به گزارش تسنیم، نیویورک تایمز این را هم نوشته که «در مورد واقعیت‌ها هیچ اختلاف نظری نیست؛ ترامپ تلاش کرد تا یک دموکراسی، مجبور به انجام کارهای کثیف سیاسی‌اش شود. آنچه که بسیار مورد شک و تردید است اینکه آیا آن دسته از مردمِ خوبِ ما کاری خواهند کرد یا نه.شیطان‌های کوچک‌تر همان سناتورهای جهوری خواه هستند که می‌دانند رئیس‌جمهور سوگندش را نقض کرده و سزاوار استیضاح است، اما شهامت گفتنش را ندارند».
فرماندار تگزاس هم شیطان است
نویسنده «نیویورک تایمز» در انتها به فرماندار تگزاس‌اشاره کرده و می‌نویسد: «در مورد سرایت شر، فرماندار تگزاس را مثال بزنیم که ماه گذشته از پذیرش حتی تعداد‌اندکی از پناهندگان قانونی آواره از جنگ و قحطی امتناع کرد.... متاسفم، در دوره ترامپ آمریکا آن آمریکایی که باید باشد نیست. وقتی پرچم نفرت بالاست و هواداران ترامپ ایستاده برایش هورا می‌کشند.همه آن افراد خوب باید دو گام مهم را بردارند: سطح فساد و تباهی انباشته شده در کاخ سفید را درک کنند. دوم، براساس آن فهم با آن فساد بجنگند. شما یا باید بجنگید و یا جزء آن دسته از افرادی باشید که کاری انجام نمی‌دهند و اجازه انتشار شر را می‌دهند».