تاریخ : 1398,دوشنبه 30 دي15:14
کد خبر : 72056 - سرویس خبری : اخبار

برگزاری کلاس آموزشی اصول ورزش های جانبازان نخاعی


برگزاری کلاس آموزشی اصول ورزش های جانبازان نخاعی

کلاس های آموزشی اصول ورزش های صحیح، خاص جانبازان نخاعی و همچنین کمک های اولیه برای جانبازان و خانواده آنان به همت مرکز ضایعات نخاعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) برگزار شد.

فاش نیوز -  کلاس های آموزشی اصول ورزش های صحیح، خاص جانبازان نخاعی و همچنین کمک های اولیه برای جانبازان و خانواده آنان به همت مرکز ضایعات نخاعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، به همت مرکز ضایعات نخاعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، کلاس های آموزشی اصول ورزش های صحیح خاص جانبازان نخاعی و همچنین کمک های اولیه برای جانبازان و خانواده آنان صبح روز چهارشنبه در سالن کنفرانس بیمارستان خاتم الانبیا(ص) برگزار گردید.

برپایه این خبر، دکتر لاله حاکمی، متخصص داخلی، با ارائه توضیحاتی در خصوص ضرورت امر ورزش در جامعه و بویژه درمیان جانبازان نخاعی، از سه فاکتور مهم ورزش، تغذیه مناسب و خواب مفید به عنوان اساسی ترین موارد در سلامت جانبازان نخاعی نام برد.

این پزشک متخصص، برنامه های ورزشی همچون شنا، آمادگی جسمانی و ویلچررانی را ورزش هایی مفرح و بسیار مفید و مناسب برای مصون ماندن از بروز زخم بستر عنوان کرد.



همچنین زهرا منجمد، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با آموزش کمک های اولیه در زمان پریدن ناگهانی غذا در گلو و ارائه راهکارهای مناسب در این باب، توضیحات بسیار مفیدی را ارائه کرد.

در پایان ابن برنامه آموزشی نیز متخصصین به پرسش های حاضرین در کلاس، پاسخ های لازم را ارائه کردند.

 


کد خبرنگار : 23