تاریخ : 1398,سه شنبه 01 بهمن15:04
کد خبر : 72068 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

پیش بینی های بهبود کسری بودجه بنیاد!


پیش بینی های بهبود کسری بودجه بنیاد!

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از ارائه پیشنهادات بودجه ای برای بهبود معیشت جامعه ایثارگری در کمیسیون تلفیق خبر داد.

فاش نیوز - عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از ارائه پیشنهادات بودجه ای برای بهبود معیشت جامعه ایثارگری در کمیسیون تلفیق خبر داد.

  به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، "ابوالفضل حسن بیگی" نماینده ایثارگر مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات کمیسیون رسیدگی‌کننده به لایحه بودجه سال ۹۹ (کمیسیون تلفیق) خاطرنشان کرد: مردم ما می‌دانند که کشور در وضعیت مناسب مالی قرار ندارد که این وضعیت، ناشی از دلایلی ست که دلیل اول ناجوانمردی هایی است که آمریکایی ها و برخی عناصر داخلی نسبت به ملت ایران انجام داده اند و تا کنون هزینه های زیادی بر دوش کشور تحمیل کرده است.

  عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این راستا چند مصوبه در جهت تامین اعتبارات مالی از سوی کمیسیون رسیدگی‌کننده به لایحه بودجه به تصویب نمایندگان رسیده است، از جمله این مصوبات این بود که به خودروهای بالای دو میلیارد تومان مالیات تعلق گرفته شود. همچنین به خانه هایی که دارای ارزش بالای ۱۰ میلیارد تومان است، مالیات تعلق گیرد.

 نماینده ایثارگر مردم دامغان در مجلس دهم یادآور شد: قرار شد بر واردات لوازم آرایشی به کشور، مالیات بسته شود و ۲ درصد هم به بخش خدمات ویژه تعلق گیرد. در مجموع پیش‌بینی مبلغی بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان درآمد مالی دولت در سال ۹۹ افزایش یابد.

 عضو مجمع نمایندگان استان سمنان متذکر شد: در این راستا چند پیشنهاد از سوی نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق ارائه شد که پیشنهاد اول این بود که به یکی از گروه هایی که در حال حاضر در تنگنا هستند یعنی بازنشستگان نیروهای مسلح، افزایشی تعلق گرفته شود.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه در خصوص وضعیت جامعه ایثارگری در لایحه بودجه گفت: همانطور که استحضار دارید تعداد ایثارگران در قانون یک عدد محدود است و اعتبارات مالی آن و بنیاد شهید نیز بر این اساس محدود است. اما طی دو سال اخیر که بر طبق قانون حتی افرادی که سه ماه سابقه حضور در جبهه داشتند، به عنوان ایثارگر محسوب شدند، موجب شده که بار مالی بسیار زیادی بر دوش بنیاد شهید و امور ایثارگران تحمیل کند.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این مبنا بنیاد شهید حدود 2 هزار میلیارد تومان در سال جاری با کسری بودجه مواجه شد که مقرر شد از محل درآمدهای مورد اشاره، پرداخت هایی صورت بگیرد.

 عضو کمیسیون تلفیق مجلس دهم اظهار داشت: با وجود اینکه به عنوان نماینده ایثارگر در کمیسیون، پیگیری های فراوانی برای جذب اعتبارات برای جامعه ایثارگری داشتیم اما هنوز اعتبارات برای سال آینده پیش بینی نشده است.

 نماینده مردم دامغان در بهارستان با اشاره به وضعیت معیشتی در نیروهای مسلح تصریح کرد: در مورد پرسنل نیروهای انتظامی متاسفانه حقوق دریافتی آنها چیزی حدود ۷۰ درصد زیر خط فقر است، لذا بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مقرر گردید با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح افزایش چشمگیری در حقوق و مزایای پرسنل صورت بگیرد تا در بُعد معیشتی وضعیت بهتری پیدا کنند.

 نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در خصوص تامین اعتبارات مورد نیاز یادآور شد: از محل اخذ مالیات از خودروهای بالای دو میلیارد تومان، خانه های بالای ۱۰ میلیارد و خانه‌های خالی مقرر شد که در سال آینده اعتبارات مالی مورد نیاز تامین شود.

  عضو فراکسیون ایثارگران مجلس در خصوص بودجه بنیاد شهید در لایحه بودجه سال ۹۹ متذکر شد: بودجه بنیاد برای سال آینده کم آمده و حدود چهار هزار میلیارد تومان کسری دارد که قرار شد یک هزار میلیارد تومان آن، از محل فروش املاک و دارایی‌ها تامین شود و دو هزار میلیارد تومان را کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه سال آینده به عهده خواهد گرفت و یک هزار میلیارد تومان آن هم از ردیف های دیگر تامین خواهدشد که در مجموع آن چیزی که آنها نیاز دارند سر به سر خواهد شد.

  نماینده ایثارگر مجلس دهم در مورد تامین هزینه بیمه تکمیلی ایثارگران و جلوگیری از تکرار مشکلات سال جاری تاکید کرد: در مورد تامین منابع برای بیمه ایثارگران در لایحه بودجه سال ۹۹ پیشنهاداتی ارائه شده است که هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است، اگرچه بیمه ایثارگران شدیداً با مشکل مواجه شده است اما تلاش ما بر این است که در بررسی تبصره ۱۴ و ردیف ها، اقداماتی برای تامین منابع مالی مورد نیاز انجام شود.

**معرفی


کد خبرنگار : 23