تاریخ : 1398,شنبه 05 بهمن20:30
کد خبر : 72112 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

قانون دریافت غرامت آسیب دیدگان حملات شیمیایی جنگ


قانون دریافت غرامت آسیب دیدگان حملات شیمیایی جنگ

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواستار اجرای قانون پرداخت غرامت به آسیب دیدگان حملات شیمیایی دوران دفاع مقدس از سوی کشورهای اروپایی شد...

فاش نیوز - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواستار اجرای قانون پرداخت غرامت به آسیب دیدگان حملات شیمیایی دوران دفاع مقدس از سوی کشورهای اروپایی شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سید حسین نقوی حسینی، نماینده ایثارگر مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیطنت کشورهای اروپایی در ماه های اخیر و همسویی بی چون و چرا با سیاست های آمریکا بر علیه کشورمان در ایجاد تنگنا هایی برای تأمین داروهای مورد نیاز جانبازان شیمیایی گفت: مجلس هششتم در زمینه حمایت از جانبازان شیمیایی در دوران جنگ تحمیلی، قانونی را تصوب کرد که بر اساس آن دولت مکلف به دریافت غرامات آسیب دیدگان از حملات شیمیایی و کاربرد سلاح های شیمیایی در دوران دفاع مقدس است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران خاطرنشان کرد: بنابر این اگر دولت همان قانون را عملیاتی، اجرا و غرامات آسیب دیدگان را در مراجع بین المللی پیگیری کند، به نظر من بخشی از خساراتی که به شهروندان ما در دوران جنگ تحمیلی وارد شده است و تعداد کثیری از هموطنان ما خسارت دیده و دوره بیماری های سختی را طی می کنند، حداقل بخشی از غرامت آنها جبران می شود و ما در این زمینه قانون مدون و شفافی داریم.

داروهای گران قیمت

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم های آمریکا و اروپا بر علیه کشورمان و گسترش دایره تحریم ها به موضوع دارو و درمان تصریح کرد: اگر چه کشورهای اروپایی شعار حمایت از حقوق بشر را در بوق و کرنا سر می دهند اما ما می دانیم که واقعا همه این شعارها دروغ و عوام فریبی است. اگر واقعا راست می گویند بیایند و داروهای مورد نیاز جانبازان شیمیایی را بدهند.

نقوی حسینی با اشاره به بمباران شیمیایی برخی از شهرهای کشورمان در دوران جنگ تحمیلی یادآور شد: حالا که غرامت آنها را نمی دهید بالاخره بمباران مردم سردشت و... را که جامعه جهانی در آن دوران پذیرفت، اگر خسارت آنها جبران نمی شود، لااقل جلوی ورود داروهای مورد نیاز آنها را نگیرید. چرا که غذا و دارو از لحاظ قوانین بین المللی در هیچ تحریمی نمی گنجد؛ اما اروپایی ها، از همین موضوع هم دریغ می کنند.

وظیفه دولت و مسئولان در قبال ایثارگران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در خصوص وظیفه دولت و مسئولان در قبال ایثارگران متذکر شد: مجلس شورای اسلامی در این مورد قانون تصویب کرده است و دولت هم باید آن را اجرا کند. به نظر من اگر دولت همین مواد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را به درستی اجرا کند فکر می کنم به همه مطالبات ایثارگران پاسخ داده می شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به رسیدگی نمایندگان کمیسیون تلفیق به بودجه سال آینده و پیشنهادات فراکسیون ایثارگران اظهار داشت: یک سری پیشنهادات برای بهبود معیشت جانبازان بازنشسته و بیمه تکمیلی ایثارگران و به طور کلی ایثارگران به کمیسیون امنیت ملی ارسال شده است که پس از بررسی، ما آن را به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ارجاع داده ایم.

**معرفی


کد خبرنگار : 23