تاریخ : 1398,پنجشنبه 03 بهمن14:42
کد خبر : 72130 - سرویس خبری : استان ها

ساماندهی صددرصدی گلزارهای شهدا در گیلان



مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه ساماندهی گلزارهای شهدا از مطالبات خانواده‌های شهدا است، گفت: 100 درصد گلزارها در سطح گیلان ساماندهی شده و نگه‌داری این اماکن فرهنگی امری ضروری و بر عهده شهرداران، بخشداری‌ها و دهیاران است.

ساماندهی صددرصدی گلزارهای شهدا در گیلان/ثبت 450 مستند از والدین شهدا

 عبدالله پاکاری عصر امروز در دیدار با فرماندار رودسر با تأکید به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار کرد: امنیت و آسایش ایران اسلامی مرهون خون شهدا است.

وی با تأکید بر لزوم نهادینه کردن ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه افزود: 8 درصد ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان مربوط به شهرستان رودسر بوده و لازم است از افرادی که در دوران هشت سال دفاع مقدس حماسه‌آفرینی کردند الگوگیری و حمایت کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گلزارهای شهدا را مراکز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواند و گفت: تبیین فداکاری‌های شهدا و جان‌فشانی‌های آن‌ها برای جامعه به‌ویژه نسل جوان مهم‌ترین وظیفه است.

وی با بیان اینکه ساماندهی گلزارهای شهدا از مطالبات خانواده‌های شهدا است، تصریح کرد: 100 درصد گلزارها در سطح گیلان ساماندهی شده اما به‌تناسب شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان، نگه‌داری این اماکن فرهنگی امری ضروری و بر عهده شهرداران، بخشداری‌ها و دهیاران است.

پاکاری با اشاره به اینکه در سطح گیلان بیش از 700 المان و یادمان شهدا ساخته‌شده، بیان کرد: بخشی از این المان‌ها نیازمند مرمت و بازسازی است.

وی با گرامیداشت فرارسیدن یوم‌الله دهه مبارک فجر گفت: در این ایام برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود که برگزاری یادواره شهدای انقلاب اسلامی یکی از برنامه‌های شاخص بنیاد شهید به مناسبت این ایام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به اینکه شهدا در شکل‌گیری و تکوین انقلاب شکوهمند اسلامی نقش مؤثری داشتند، بیان کرد: گیلان 63 شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرد که شش شهید مربوط به شهرستان رودسر است.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا در دوران دفاع مقدس حماسه‌آفرینی کردند و امروز هم مانند همان سال‌ها در تمامی عرصه‌های جهاد و ایثارگری حضور فعال دارند، افزود: مستندسازی از والدین شهدا و خاطرات آن‌ها یکی از برنامه‌های بنیاد شهید استان گیلان است که تاکنون 450 مورد آن ثبت‌شده است.

تأکید فرماندار رودسر برای پیگیری و حل مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران
فرماندار رودسر نیز در این نشست با بیان اینکه شهدا با خدای خود معامله کردند و جان‌عزیزشان را برای دفاع از کشور و اسلام فدا کردند، اظهار کرد: همه وظیفه‌داریم که قدرشناس خون شهدا باشیم و اگر امروز آرامش داریم به دلیل ایثارگری آن‌ها بوده است.

حسین اسماعیل‌پور پاسداری از خون شهدا را وظیفه جامعه دانست و افزود: ارج نهادن به مقام شهید و شهادت وظیفه و رسالتی سنگین برای اقشار مختلف جامعه است و همه وظیفه‌داریم تا خدمتگزار ملت و خانواده‌های شهدا باشیم.

وی با اشاره به سخنان امام راحل که شهدا و خانواده‌های آن‌ها چشم‌وچراغ ملت هستند، گفت: مسائل و مشکلات خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان باید از سوی مسؤولین به‌طورجدی پیگیری و حل شود.

فرماندار رودسر برگزاری یادواره‌های شهدا را فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ ایثار، شهادت و ازخودگذشتگی در جامعه خواند و تصریح کرد: شهرستان رودسر بیش از 700 شهید والامقام تقدیم انقلاب و اسلام کرده و لازم است تا یادواره شهدای شهرستان با حضور گسترده مردم هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.


منبع : فارس