تاریخ : 1398,دوشنبه 07 بهمن18:22
کد خبر : 72216 - سرویس خبری : سینما

«آبادان ۱۱۶۰» از شعار دادن پرهیز کرده است



کارگردان «آبادان 1160»، فیلم راه یافته به بخش سودای سیمرغ  سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر معتقد است فیلمش از شعار دادن پرهیز کرده و به همین علت می‌تواند مورد اقبال تماشاگران قرار بگیرد.

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، مهرداد خوشبخت درباره موضوع فیلمش گفت: فیلم «آبادان 1160»درباره چهل روز تلاش بچه های رادیو نفت ملی آبادان در ابتدای جنگ است و به مقاومت مردم آبادان می‌پردازد که  در سینمای دفاع مقدس، کمتر به آن پرداخته شده است.

خوشبخت ادامه داد:  این فیلم دو نکته دارد: اول نحوه عملکرد یک رسانه در آن زمان است که با وجود محدودیت‌ها چقدر خلاق و تاثیرگذار بوده‌است و هم‌چنین مقایسه این رسانه با رسانه‌‌های امروز که  وسیعتر و در دسترس هستند. نکته دوم این فیلم هم این است که افراد همه با هم و در کنار هم مقاومت کردند و از سقوط آبادان جلوگیری کردند . این فیلم واقع گرایانه است و ارتباط نزدیکی با کاراکترها برقرار می‌کند و قرار است از شعار دادن پرهیز کند و فکر می‌کنم به همین دلیل بتواند با تماشاگر ارتباط خوبی برقرار کند.

کارگردان «آبادان 1160» درباره اهمیت  جشنواره فیلم فجر نیز گفت: جشنواره فیلم فجر محلی است که فیلم در آن «دیده» ، راجع به آن صحبت و درباره آن نقد نوشته می شود.در واقع  بیننده‌ها در کنار هم فیلم‌ها  را می‌بینند و زمانی که فیلم اکران می‌شود،داستانش در سطح جامعه و سینه به سینه و دهان به دهان نقل می‌شود و به نوعی برای فیلم تبلیغ می‌شود. اگر فیلم تاثیرگزار باشد و بتواند در جشنواره فیلم فجر با مخاطب ارتباط برقرار کند قطعا در آینده و زمان اکران  به نفعش خواهد شد .