تاریخ : 1398,سه شنبه 29 بهمن18:18
کد خبر : 72423 - سرویس خبری : فرهنگ و هنر

گزارش مصور از حضور شورآفرین جانبازان و مردم تهران در جشن ۴۱ سالگی انقلاب

گرمای حضور شما کمر سوز بهمن را خم کرد!/تصاویر


گرمای حضور شما کمر سوز بهمن را خم کرد!/تصاویر

سرما نتوانسته بود لبخندهای مردم شرکت کننده در راهپیمایی را دچار سرمازدگی کند بلکه در گرمای حضور و شور و خنده های مردم داشت آب میشد و در برابر آتش شور و حال مردم رنگ می باخت.

شهید گمنام

شهید گمنام - امروز وقتی وارد خیابان می شدی، دو چیز جلب توجه می کرد. یکی حضور مردم در خیابان ها برای شروع جشن تولد 41 سالگی انقلاب و دیگری سوز شدید برف و گاها" خرده های برف که از بالای سرت یکباره می ریختند و صورتت را چنگ می زدند و نگاهت را به طرف شاخه های درختان که سفید از برف بود، منعطف می کردند.

هنوز ساعت 8 بود و زمان رسمی شروع جشن نشده بود و برخی هنوز داشتند غرفه های خود را برای ارائه خدمات از میهمانان آماده می کردند اما حضور مردم در سرمای سخت و سوز برفی که دیشب تهران را نوازش کرده بود، نم نمک داشت از همان اولین ساعات پررنگ میشد.

پلاکاردها در دست بود و صورت ها و دست ها رنگین از رنگ های پرچم سه رنگ و زیبای ایران. پرچم ها و بادکنک های رنگی به صورت پرچم در دستان مردم به آسمان ها بلند بود و با حرکت در مسیر اصلی راهپیمایی 22 بهمن امسال، غرفه ها با سرودها و ترانه های حماسی از تو استقبال می کردند.

با قد برافراشتن خورشید بهمن در دل آسمان آبی و پاکیزه امروز تهران، جمعیت شروع کرد به انبوه شدن و خیابان کم کم از حضور تهرانی ها آکنده میشد و شاید بتوان در جواب کهنه طعنه های برخی کم بصیرت ها و برخی دشمنان انسانی و رسانه ای بتوان توصیف کرد که انقدر طی کردن مسیر اصلی مهمانی از میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی در سوز سخت امروز طولانی و سخت بود که هیچ توزیع کیک و آـبمیوه ای نتواند مردم را به این مسیر بکشاند!

آنها که ندیدند شاید باور نکنند که همه با صورت های پیچیده شده با شال و شال گردن و چفیه و ... و با لباس های گرم همراه با بچه و کالسکه و پیر و جوان همه آمده بودند.

هلیکوپترها در بالای سر مسیر دائما در حال پرواز و ثبت لحظات زیبای حضور بینظیر مردم بودند و گلبرگ های گل بود که بر سر مردم در این جشن ریخته میشد.

سرما نتوانسته بود لبخندهای مردم شرکت کننده در راهپیمایی را دچار سرمازدگی کند بلکه در گرمای حضور و شور و خنده های مردم داشت آب میشد و در برابر آتش شور و حال مردم رنگ می باخت.

با گذشت زمان کم کم سرما هم بساطش را جمع کرد و خورشید داغ تر و با روی گشاده تر میهمانان جشن را در آغوش گرفت و حضور مردم دیگر تبدیل به حضور 100ها نفری در مسیر شد.

دوستان و خانواده ها و همه با نشاط همراه با فریاد الله اکبر و مرگ بر امریکا حرکت می کردند و بسیاری با داشتن عکس سردار دلها در دست، جای حاج قاسم را در میان جشن خالی می کردند.

همه یادشان بود که چهلم پرواز سردار پرافتخار وطن است و باید راه و یاد و مسیرش را زنده نگه داشت.

شعارهای در دستان مردم، درد دل ها بود و دلنوشته ها برای سردار و جملات امام و رهبری و صحبت با شهیدان و ....

سرودهای انقلابی در جای جای مسیر پخش میشد و شعارهای دسته جمعی مردم حال و هوای خاصی ایجاد می کرد.

اما

 باز هم این حضور صدها نفری مردم فهیم تهران، مهمانان خاص و ارزشمند و ویژه ای داشت که در همان محل قرار همیشگی برای خجالت زده کردن مردم و شرمنده کردن روی خورشید تجمع کرده بودند و می درخشیدند و سرما هم نوانسته بود از عزم راسخ این بزرگمردان بکاهد.

 باز هم جانبازان به ویژه نخاعی در محل تقاطع شهید قانعی خیابان آزادی و دیگر جانبازان بصیر و شیمیایی و ... با وجود سرمای سخت و شرایطی که برای آنان دوچندان مشکل میشد، شرکت کرده بودند و در طول مسیر با نزدیک شدن به اذان ظهر بر جمعیتشان افزوده میشد.

 قهرمانان سرزمین ما آمده بودند تا بار دیگر معنای ایثار و ولایت پذیری و بصیرت دینی و عرق به میهن و انقلاب را به همه مردم یادآوری کنند و به ما نشان دهند که با وجود مجروحیت ها و بیماری ها و سختی ها هنوز هم در صف اول هستند.

جانبازان نخاعی به زیبایی با گذاشتن دفتری دلنوشته های مردم را ثبت می کردند و با توزیع شکلات، کام مردم را شیرین.

و مثل هر سال چقدر حضور ایشان بر روی مردم تاثیرگذار بود و بسیاری برای عرض ارادت به ایشان و دستبوسی در کنار جمع آنها حاضر می شدند و ابراز ارادت می کردند.

حضور دکتر صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و ملاقات وی با جانبازان و همچنین حضور شهردار سابق تهران محمدعلی قالیباف نیز در میان مردم جالب توجه بود.

و حاشیه ای که حاشیه نبود و متن اصلی این راهپیمایی بود...

به یاد 22 بهمن چند سال پیش افتادم که سرور مدافعان حرم را بی آلایش و بدون خدم و حشم همراه با دختر و پسرش در اولین ساعت های راهپیمایی دیدم که با همان چهره زیبا و نورانی و دلنشین در گوشه ای از جمع مردم حرکت می کرد.

حاج قاسم!

شما و دیگر شهدا بی شک در میان میهمانان جشن انقلاب بودید اما حقیقتا جایتان خالی بود سردار!

امروز همه هم برای جشن انقلاب آمده بودند و هم برای خونخواهی تو!

 

عکس و گزارش از شهید گمنام