تاریخ : 1398,چهارشنبه 23 بهمن19:10
کد خبر : 72441 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

زندگی ما و حال و هوای مسئولین!



ولی الله - طبق قانون و در راستای سیاست های راهبردی نظام اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اهمیت و جایگاه ارزشی ایثارگران را متذکر شوید.

اعضا محترم فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی

 با احترام به محضر شریف و محترم تان

 ما جمعی از جانبازان ازاینکه مشکلات ما را پیگیری می کنید سپاسگزار و امیدواریم این نوع پیگیری ها از روی درک وظیفه قانونی، مسئولیت، تعهد به آرمان واهداف شهدا به صورت واقعی، جهادی، انقلابی و ولایی باشد. بنابراین در این راه باید تذکر و انتقاد جدی باشد و طبق قوانین خاص جانبازان در هر موضوعی که بی توجهی و کم کاری و کوتاهی از سوی مسئول، مدیر و اداره ای عنوان شود بدون فوت وقت به تخلف مسئولی که در کار جانبازان  اخلال می کند برخورد شود و به بایستی به عنوان فراکسیون ایثارگران تذکر دهید.

 همچنین طبق قانون و در راستای سیاست های راهبردی نظام اسلامی و ترویج فرهنگ ایثاروشهادت و اهمیت جایگاه ارزشی ایثارگران را متذکر شوید. حضرت امام (ره ) در دوران پر خیر و برکت خود در مورد خانوادها شهدا وجانبازان  و آزدگان فرمودند: "هر مدیر و یا هر اداره ای مانع تراشی کند آن شخص آدم انقلاب نیست و منافق است".
همچنین ایشان درهنگام صدور دستور و تاسیس بنیاد به مسئولین وقت تاکید نمودند که فورا در جهت رسیدگی به خانوادها شهدا و جانبازان به نحوه احسن رسیدگی و به معیشت، رفاه ، مسکن ،نیازهای زندگی و لوازم اساس خانه و بهداشت درمان توجه شود و نگذارید در پیچ خم امورات معیشت، رفاه و زندگی گرفتار شوند و تاکید نمودند فورآ وبدون فوت وقت خدمات رسانی گردد و دراین امور هر کجا مشگل و مانع شد به خودم خبر دهید تا رفع مشکل کنم ؟

 به نظر می رسد که مسئولان و مدیران درحاکمیت نظام اسلامی بهتر است قدری در مطالب ذکر شده بالا دقت وتامل تا بلکه درست خدمت رسانی کنند؟ نه اینکه در این روزها به دلایل خاص و صرفا برای یادآوری به مردم و ایثارگران اعلام کنند که ما پیگیر کارهای شما هستیم. هرکدام هم در صحن مجلس و یا قبل از شروع رسمی آن میکروفون را روشن کرده و مطالبی را در رابطه با مشکلات جانبازان بیان کنند تا مردم تصور کنند به به نماینده فعالی است و شبهه تبلیغات انتخابات ایجاد گردد؟

 البته همه ما از مردم، خانواده های شهدا و جانبازان  تقدیر وتشکر می کنیم و قدردان زحمت نمایندگان محترم هستیم. ولی انتظار این است که جایگاه شهدا و ایثار و جانفشانی جانبازان در نظام اسلامی ارزشی مد نظر قزار گیرد. بر این اساس مدیران ونمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موضوع توجه داشته باشند که 40سال از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی گذشته است.

 بنابراین هر مسئول  و مدیری باید به وجدان خود رجوع کند که اگر در مورد امورات این قشر معزز مظلوم وربا حیا درست کار می کردیم و قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را درست انجام می دادیم الان جانبازان برای دریافت خدمت درمان و بیمه با این همه مشکلات مواحه نبودند.

 به طور مثال همین موضوع بیمه تکمیلی و درمان را در جامعه ایثارگری در نظربگیرید که 40سال پیش افرادی که در دفاع از کشور و تمامیت ارضی دچار صدماتی شدند هنوز از دریافت خدمت درمانی محروم مانده اند؟ متاسفانه این اسوه های صبر و بردباری با وجود گذشت چهار دهه همچنان در ابتدائی ترین امور معیشتی دست پا می زنند. در حالی که از طرف دیگر حال و هوای رفاه مسئولان، مدیران و نمایندگان طور دیگری است.


کد خبرنگار : 23