تاریخ : 1398,چهارشنبه 30 بهمن16:30
کد خبر : 72464 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

جسمی و حرکتی از نظر بنیاد چیست!؟


جسمی و حرکتی از نظر بنیاد چیست!؟

چرا بنیاد شهید و امور ایثارگران فقط جانبازان قطع نخاعی را جسمی و حرکتی می داند؟ جانبازانی که عمل قلب باز داشته اند و یا مشکلات روده ای دارند و یا اینکه جراحی پای چپ کرده اند و برخی نیز باطری قلب دارند.

شفیعی

ولی الله شفیعی - چرا بنیاد شهید و امور ایثارگران فقط جانبازان قطع نخاعی را جسمی حرکتی می داند؟

جناب آقای اسرافیلی رئیس محترم انجمن جانبازان نخاعی خواهشمندم به این نکته مهم توجه و تامل داشته باشید:

 اینکه جانبازان را جدا کرده به گروه خاص و یا تشکل خاص و یا انجمن خاص درست نیست. فرض کنیم جانبازان نخاعی شرایط خاصی دارند، این درست، ولی جانبازان الان پلاک ویژه خودرو، طرح ترافیک تردد و همین سهمیه بنزین ویژه را دارند. اما آقای اسرافیلی، آیا فکر نکردید که عده ای هم در این وادی جانباز هستند ولی بدون تشکل و یا گروه خاص که همیشه در مورد این خدمات جا می مانند؟ نه سرپرستی دارند و نه رییس انجمن و تشکلی مثل شما دارند!

 بنیاد شهید هم که بی تفاوت است و بی مهر نسبت به این عده از جانبازان ۲۵درصد تا ۴۹ درصد. در حالی که از نظر درد و رنج مستمر و انواع بیماری حاد مثل شماها هستند و وقتی به بنیاد مراجعه می کنند چون به صورت انفرادی و تک به تک و بدون حمایت گروه خاص و یا تشکلی هستند، راه به جایی نمی برند. به این نوع از جانبازان نه پلاک ویژه خودور می دهند و نه طرح ترافیک تردد و البته نه سهمیه بنزین!
 

 شما خوب می دانید که طبق قانون، جانبازان ۲۵درصد و بالاتری هستند که کاملا" ناتوان و جسمی حرکتی هستند مثل جانبازانی که عمل قلب باز داشته اند و یا مشکلات روده ای دارند و یا اینکه جراحی پای چپ کرده اند و برخی نیز باطری قلب دارند.


آقای اسرافیلی! متاسفانه بنیاد شهید اصلا" خودش هم نمی داند مشکل جسمی حرکتی یعنی کدام گروه از جانبازان! و گویا بنیاد فقط جانباز قطع نخاع را جسمی حرکتی می داند.

 جناب اسرافیلی! با این تفاسیر آیا از این که قشر معزز جانبازان را تک - تک و گروه گروه و جدا از هم نمی کردید بهتر نبود؟ آیا این جفا و ظلم به ما جانبازان غیر نخاعی که هم واجد شرایط قانون و هم ناتوان و زمین گیر هستیم ولی با درصد های پایین تر از 70% دارند به سختی زندگی می کنند، نمی باشد؟

آقای اسرافیلی! آیا نمی شد قشر معزز جانبازان همه با هم باشیم و شما رئیس محترم همه ما (جانبازان با همه درصدها) باشید؟ ما چون مثل جانبازان نخاعی تشکلی نداریم متاسفانه از ۹۹ درصد از مزایا محروم هستیم، حداقل کمکی هم به ما کنید.


کد خبرنگار : 20