تاریخ : 1398,چهارشنبه 30 بهمن12:49
کد خبر : 72542 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

کمیسیون بنیاد فقط خودش را قبول دارد!



جانباز امضا محفوظ - سیاست بنیاد طی سال های گذشته انقباضی بوده به طوریکه تلاش می کنند حقوق مادی ایثارگران را حذف کنند و برای این سیاست از قوانین حقوقی تبعیت نشده است و مسئولان بنیاد روش خودشان را پیگیری کردند.

 این موضوع در تعیین درصد جانبازان کاملا" مشهود است زیرا طبق قانون مدارک لازم احراز نقاط مجروحیت ابتدا صورت جلسه سانحه سپس تایید کمیسیون پزشکی یگان اعزام کننده است تا کمیسیون پزشکی بنیاد براساس صورت جلسه سانحه و تایید کمیسیون پزشکی ارتش و سپاه موارد مجروحیت را تعیین درصد کند در حالی که اینطور نیست لذا نقاط مجروحیت جانباز که در صورت جلسه سانحه ثبت شده و در کمیسیون پزشکی ارتش یا سپاه نیز تایید شده می بایست طبق قانون توسط کمیسیون پزشکی بنیاد تعیین درصد شود اما کمیسیون پزشکی بنیاد از قانون تبعیت نکرده و فقط نقاط مجروحیت که خودش قبول دارد تعیین درصد می گردد.

 به این ترتیب بسیاری از جانبازان که دارای چند نقطه مجروحیت میباشند و کمیسیون پزشکی بنیاد خلاف قانون عمل کرده معترض هستند که امیدواریم روزی بنیاد مطابق قانون عمل کند.

 اشکال دیگری که مطرح میباشد روال تصویب قانون در مجلس است که آیین نامه اجرایی را به بنیاد محول کرده لذا بنیاد آیین نامه اجرایی را به خواست خودش ریل گذاری می کند که سال هاست صد درصد انقباضی و در راستای حذف حقوق مادی ایثارگران بوده است.


کد خبرنگار : 20