تاریخ : 1398,چهارشنبه 30 بهمن14:04
کد خبر : 72556 - سرویس خبری : اخبار

کتاب «حاج قاسم» به چاپ سی‌ام رسید

«حاج قاسم» از مجموعه کتاب‌های یاران ناب انتشارات یا زهرا (س) به چاپ سی‌ام رسید



کتاب «حاج قاسم» از مجموعه کتاب‌های یاران ناب انتشارات یا زهرا (س) به چاپ سی‌ام رسید.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «حاج قاسم» از مجموعه کتاب‌های یاران ناب انتشارات یا زهرا (س) به کوشش علی اکبری مزدآبادی به چاپ سی‌ام رسید.

کتاب «حاج قاسم» حاوی سخنرانی‌های سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از دوران دفاع مقدس تا سال‌های اخیر است؛ نویسنده سعی کرده است از دل این سخنرانی‌ها خاطرات نقل شده را با ذکر منبع و ماخذ بیاورد. این کتاب که نخستین بار سال ۱۳۹۴ با چاپ رسیده است به صورت چهار رنگ در ۱۶۸ صفحه منتشر شده است که بیش از ۸۰ عکس نیز به صورت رنگی در صفحات آن قرار گرفته است.

این کتاب که تا پیش از شهادت سردار سلیمانی حدود ۱۰ بار تجدید چاپ شده بود، طی یک ماه گذشته حدودا ۲۰ دیگر بار تجدید چاپ شد و اکنون سی‌امین چاپ کتاب حاج قاسم با تیراژ ۱۵۰ هزار جلد روانه بازار نشر شده است.

کتاب «حاج قاسم» به چاپ سی‌ام رسید

در بخشی از این کتاب که مربوط به سخنرانی معروف شهید سلیمانی در مناطق عملیاتی راهیان نور و پس از هشت سال دفاع مقدس است، آمده است:

«خدایا! به آن تپش قلب‌ها قسمت می‌دهیم (گریه‌ی حاج قاسم و حضار)! خدایا! به آن رد پا‌ها قسمت می‌دهیم! خدایا! به آن نماز‌هایی که در کنار این نهر‌ها خوانده شد (گریه‌ی حاج قاسم)! خدایا! به آن جوان‌های عاشقی که توی این سنگر‌ها و کنار این نهر‌ها شهید شدند! خدایا! به آن جنازه‌هایی که از «اروند» برنگشتند! خدایا! به اضطراب قلب ما و به اشتیاق قلب آن‌ها قسمت می‌دهیم! خدایا! آخرت ما را ختم به شهادت کن! (گریه‌ی حضار و حاج قاسم) خدایا! به این آبی که بچه‌ها در آن حرکت کردند قسمت می‌دهیم! جز شهادت برای ما نخواه…»

انتهای پیام/ 121

 


منبع : دفاع پرس