تاریخ : 1398,چهارشنبه 30 بهمن15:43
کد خبر : 72563 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

درخشان ترین انتخاب



محمدرضا سابقی

محمدرضا سابقی - در آن روزهایی که شهرت امانتداری محمد (ص) سرزمین حجاز را پر کرده بود، شاید کسی تصورش را نمی کرد این مرد جوان غیر از امانتداری و صداقت، سرمایه دیگری هم داشته باشد و این برای دختران حجاز که که در قاموس افکار و اندیشه هایشان جز مال و مقام و قبیله و قوم چیز دیگری جایی نداشت. هرگز قابل توجه نبود! اما برای زن دانا و ثروتمند حجاز «محمد امین» گوهری بود که کسی دیگری نمی توانست جایش را پر کند.

و خدیجه (س) قطعا"، تنها به درستکاری و امانت محمد (ص) همان جوان پاکدامن می اندیشید و او نه تصور می کرد که روزی دعوت یکتاپرستی محمد امین همه قریش را در برابرش به دشمنی علم کند و همراهانش سر از رنج ها و دردهای شعب ابیطالب سر درآوردند! و نه فکر می کرد که این مردی است که روزی خاتم پیامبران خداوند خواهد شد و عاشقانی به پهنه تاریخ و به وسعت جغرافیای عالم خواهد داشت! اما افسوس که خدیجه (س) پیش از آنکه شکوه و عظمت انتخاب درخشانش را ببیند روح پاکش به ملکوت اعلی پرکشید...

..اما امروز این تاریخ است که ثمره انتخاب خدیجه را در خود ثبت می کند و گسترش آیین محمد (ص) را در کارنامه اعمال گذشته و آینده او می نگارد.. خدیجه (س) در یکی از سیاه ترین روزهای تاریخ درخشان ترین انتخاب را انجام داد.. و امروز در بازاری که امانت و جاه و مقام و ثروت و جمال و وعده های عجیب و دانش و کالاهای ریز و درشت در کنار هم عرضه می شود، هزینه گزینش خدیجه گونه هرگز به اندازه شعب ابیطالب نخواهد بود!

انتخاب ما حق الناسی است که می تواند بر ثمره خون شهیدان و سرنوشت ملتی بزرگ تا ابد تاثیرگذار باشد. انتخاب باید عاقلانه و با شناخت کامل باشد و گرنه خسارتی ابدی برای ملتی و خسرانی بزرگ برای خودمان خواهد بود.


کد خبرنگار : 23