تاریخ : 1398,چهارشنبه 30 بهمن19:58
کد خبر : 72573 - سرویس خبری : اخبار

پیام رئیس بنیاد جهت حضور گسترده در انتخابات



نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ایثارگران برای دفاع از انقلاب اسلامی تلاش‌های بسیاری کرده‌اند و امروز مشارکت حداکثری در انتخابات ضامن ثبات و تقویت نظام جمهوری اسلامی و در واقع امتداد راه و خواست شهدا و ایثارگران است.

 به گزارش «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز چهارشنبه ۳۰ بهمن‌ ماه در دیدار با جمعی از معاونان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ضرورت مشارکت گسترده مردم در انتخابات، گفت: ایثارگران عزیز نیز مانند سایر اقشار مردم مثل همیشه حضور پرشوری در پای صندوق‌های رأی خواهند داشت. شهدا، جانبازان و ایثارگران تلاش و جانفشانی‌های بسیاری برای پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی داشته‌اند.

 وی ادامه داد: ایثارگران در دوران دفاع مقدس و سال‌های بعد از آن برای دفاع از کشور و انقلاب اسلامی تلاش‌های بسیاری کرده‌اند و امروز مشارکت حداکثری در انتخابات علاوه بر تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان، ضامن ثبات و تقویت نظام جمهوری اسلامی و در واقع امتداد راه و خواست شهدا و ایثارگران است.

 نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به انتخاب تمام بخش‌ها و ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران توسط مردم گفت: تمام مسئولان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با رأی مردم انتخاب می‌شوند. انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی نیز برای انتخاب تصمیم گیران اصلی حوزه قانون‌گذاری کشور انجام می‌شود. مشارکت مردم در این انتخابات مانند همیشه نشان‌دهنده دخیل بودن مردم در اداره امور است که باعث تقویت نظام و افزایش اعتماد مردم می‌شود و دشمنان را نیز ناامید خواهد کرد.

 معاون رییس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پیش رو بودن اسفندماه و روز شهید گفت: ۲۲ اسفندماه سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ مبنی بر تأسیس بنیاد شهید است که به نام روز شهید نام‌گذاری شده است. از سال ۱۳۹۲ به این سو برنامه‌های متعددی برای گرامی داشت این روز برگزار می‌شود.

 رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در سال ۱۳۹۲ و پیش از برگزاری نخستین دوره مراسم ویژه گرامی داشت روز شهید بر اساس نظرسنجی انجام شده حدود یک‌درصد از مردم با این روز آشنایی داشتند. با فعالیت‌های صورت گرفته در طول سال‌های گذشته در حال حاضر میزان این آشنایی به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی تأکید کرد: برای گرامی داشت روز شهید در سال جاری نیز برنامه‌های متعدد فرهنگی در نظر گرفته شده است که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در سراسر کشور اجرایی خواهند شد.

 

*نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت روز شهدا برگزار شد

نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت «۲۲ اسفندماه، روز بزرگداشت شهدا» با حضور معاونان فرهنگی و آموزشی و تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران و اعضای این ستاد، روز چهارشنبه ۳۰ بهمن‌ماه در سالن جلسات معاونت فرهنگی بنیاد برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد در این نشست با اشاره به تلاش دشمنان برای تضعیف انگیزه و امید ملت ایران اظهار داشت: دشمنان تلاش می‌کنند که نگرش مثبت مردم را تبدیل به هیجانات منفی کرده و در جامعه واگرایی ایجاد کنند، با توجه به هجمه دشمنان در تمامی عرصه‌ها، نیازمند تمرکز بر موضوعاتی هستیم که منجر به هم‌گرایی در کشور شود و یکی از مسائل مهم در این راستا تکیه‌بر فرهنگ غنی ایثار و شهادت و ارزش‌های انقلابی است که درنهایت وفاق و انسجام ملی را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ۲۲ اسفندماه که با عنوان روز شهید نام‌گذاری شده بهترین و ارزشمندترین فرصت برای افزایش این همدلی و تحکیم آن است، دشمنان تصور می‌کردند که با به شهادت رساندن سپهبد سردار قاسم سلیمانی می‌توانند به‌نظام ضربه سنگینی را وارد کنند ولی این شهادت موجی عظیم از ولایت تکوینی را در کشور به وجود آورد و مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران پس از شهادت این شهید بزرگوار باشکوه‌تر از همیشه برگزار شد و می‌توان گفت که رستاخیزی کم‌نظیر بود.

وی تأکید کرد: امیدواریم برنامه‌های در نظر گرفته‌شده از سوی معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه بنیاد، با اولویت‌های مهم و محوریت تکریم و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران باشد، همچنین با توجه به تقارن این ایام با ولادت امام علی (ع) برنامه‌ها به سمت ایجاد نشاط و شادمانی در کشور به‌ویژه جامعه ایثارگری سوق پیدا کند، امیدواریم تمامی همکاران با خلاقیت و نوآوری برنامه‌های مناسبی را تدوین کرده و بنیاد بتواند روز شهید سال ۱۳۹۸ را نیز همانند سال‌های گذشته باافتخار و سربلندی پشت سر بگذارد.

در ادامه این نشست محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد بابیان اینکه بر اساس قانون و فرامین امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب متولی اصلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بنیاد شهید و امور ایثارگران است گفت: تاکنون درزمینهٔ معرفی روز شهید به مردم اقدامات بسیار خوبی انجام‌شده و تلاش‌ها برای شناساندن بیشتر این روز بزرگ به جامعه باید بیش‌ازپیش شود.

وی افزود: افتخار امروز جمهوری اسلامی ایران به اتکای جان‌فشانی‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران است که باید در مناسب‌های مختلف مقام آنها پاس داشته شود.

گفتنی است در این نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد ابطحی مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، مدیران کل ستادی معاونت فرهنگی و نمایندگان معاونت‌ها و ادارات ستادی برنامه‌های خود را به مناسبت ۲۲ اسفندماه روز شهید اعلام کردند


منبع : روابط بنیاد