تاریخ : 1398,پنجشنبه 01 اسفند12:05
کد خبر : 72578 - سرویس خبری : اخبار

تحمل سنگ مزار «حاج قاسم» هم برای آمریکایی‌ها سنگین است



خبر شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، برای همه مردم ایران و آزادگان جهان دردناک بود و همین امر موجب شد تا کاربران شبکه‌های اجتماعی به‌علت علاقه شدید خود به این سردار شهید و بیان ابراز ارادت‌ خود، تصاویر وی را در صفحات خود منتشر کنند. اما از همان صبح غم‌انگیز جمعه که این خبر در میان مردم پیچید و تصاویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فضای مجازی را دربرگرفت، شبکه اجتماعی «اینستاگرام» اقدام به حذف این تصاویر به‌بهانه «سازمان‌های خطرناک یا خشونت» کرد، تا این‌که واکنش‌های مختلف کاربران را در این راستا برانگیخت.

نکته قابل توجهی که این روزها در ایام چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی وجود دارد، این است که این شبکه اجتماعی، تصاویر سنگ مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را هم به‌بهانه «سازمان‌های خطرناک یا خشونت» حذف می‌کند!

«اینستاگرام» که توسط یک مهندس آمریکایی به‌نام «کوین یورک سیستروم» پایه‌گذاری و سهام آن در سال 2012 توسط شرکت آمریکایی «فیس‌بوک» خریداری شده است، درحالی تصویر سنگ مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را هم جزو «سازمان‌های خطرناک یا خشونت» می‌داند که سردار دل‌ها، در یک سفر رسمی و دیپلماتیک در نزدیکی فرودگاه بغداد توسط نظامیان آمریکایی به‌همراه «ابومهدی المهندس» مقام امنیتی و رسمی عراقی، به‌صورت غیرقانونی ترور شده و به شهادت رسیده است.

وحشت آمریکایی‌ها از «مکتب سلیمانی»/ اینستاگرام تصویر سنگ مزار حاج‌قاسم را هم حذف می‌کند!

در این راستا، این سوال به‌وجود می‌آید که اگر آمریکایی‌ها با این ترور و حذف فیزیکی این فرمانده عالی‌رتبه نظامی ایرانی به اهداف خود رسیده‌اند و جبهه مقاومت را در کشورهای منطقه نابود و یا حداقل تضعیف کرده‌اند، پس چرا دیگر از سنگ مزار وی می‌ترسند؟ برای پاسخ به این سوال، کافی است تا تاریخ را ورق بزنیم و به جایی برسیم که وقتی یزیدیان حضرت سیدالشهداء (ع) را به‌شهادت رساندند، با توجه به کینه‌ای که از ایشان به دل داشتند، نعل تازه بر سُم اسب‌های خود زدند و بر بدن مبارک این امام مظلوم تاختند؛ اما این کار یزدیان موجب نشد تا در هیچ یک از برهه‌های تاریخی، اسم و راه حضرت سیدالشهداء (ع) فراموش شود، بلکه «نهضت حسینی» شکل گرفت و با آگاه‌سازی‌های امام زین‌العابدین (ع) و حضرت زینب (س) و عنایت الهی، قیام توابین به‌وقوع پیوست و «مختار ثقفی» و یارانش پا به میدانِ گرفتن انقام خون شهدای کربلا گذاشتند.

بنابراین شهادت حضرت سیدالشهداء (ع) و یارانش، آن‌ها را به نماد آزادگی و مبارزه با ظلم تبدیل کرد. حال، امروز نیز اگرچه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مقام و جایگاه معصومیتی که امام حسین (ع) داشت، را برخوردار نیست؛ اما بی‌شک راه این شهید والامقام را می‌توان ادامه راه این امام شهید دانست. کسی که مسیر مبارزه خود را با الگوگیری از نهضت حسینی آغاز و آن را تبدیل به یک مکتب کرد که امروز به‌عنوان «مکتب سلیمانی» شناخته می‌شود. بنابراین «مکتب سلیمانی» ادامه «نهضت حسینی» است.

وحشت آمریکایی‌ها از «مکتب سلیمانی»/ اینستاگرام تصویر سنگ مزار حاج‌قاسم را هم حذف می‌کند!

شهادت حاج قاسم سلیمانی، فرهنگ مقاومت را میان مسلمانان و ملت‌های آزاده جهان تقویت کرد و موجب شد تا چهره واقعی و تروریستی آمریکا بیش از گذشته برای جهانیان آشکار شود و از طرفی دیگر، خشم ملت‌های آگاه جهان برای گرفتن انتقام خون فرمانده‌ای که امنیت و صلح را برای منطقه به ارمغان آورد برانگیخت که این بیداری جهانی، بی‌شک حاصل خون این سردار پرافتخار جهان اسلام و مکتب وی است. بنابراین آمریکایی‌ها حق دارند تا از سنگ مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هم بترسند. چراکه امروز مزار این شهید والامقام مروّج «مکتب سلیمانی» است.

همچنین، مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌تواند به مثابه محلی مانند یادمان‌های راهیان نور باشد. یادمان راهیان نور جبهه مقاومت در خاک کشور ایران می‌تواند نقطه اصلی ترویج مکتب سلیمانی خصوصا برای نسل‌های آینده باشد. بنابراین اگر مزار این شهید والامقام به‌عنوان نقطه شروع دربرگیری «مکتب سلیمانی» در جهان و ترویج آن در نسل‌های آینده شناخته شود، نباید از این‌که تصویر این مکان بزرگ و معنوی توسط شبکه‌های اجتماعی آمریکایی حذف می‌شود، تعجب کرد. چراکه همان‌گونه که بارها بعد از شهادت حاج‌قاسم شنیده‌ایم، شهید قاسم سلیمانی از قاسم سلیمانی زنده خطرناک‌تر است.