تاریخ : 1398,پنجشنبه 01 اسفند13:17
کد خبر : 72586 - سرویس خبری : اخبار

تجلیل از خانواده های معظم ۱۴ شهید



هفتمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت همزمان با ایام گرامیداشت مقام مادر، با حضور جمع کثیری از مادران، همسران، خواهران و دختران شهدای والامقام برگزار شد.

https://defapress.ir/files/fa/news/1398/11/30/931967_963.jpg

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در سخنانی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بخصوص زنان شهیده استان، از اهداف برگزاری جشنواره را تجدید بیعت با شهدای والامقام و پاسداشت راه و آرمان‌های متعالی آنان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برشمرد.

در ادامه، حجت الاسلام محمدهادی هدایت از کارشناسان حوزوی با اشاره به موضوع انتقام سخت در قرآن و سیره اهل بیت (ع) اظهار داشت: در قرآن کریم در چهار مورد تعبیر «عزیز ذوانتقام» آمده و این موضوع بدین معناست که باید همواره عزیز و نفوذناپذیر و شکست ناپذیر باشیم تا بتوانیم انتقام سخت از دشمنان بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه در انتقام سخت، بانوان خیلی قوی‌تر و موثرتر از مردان هستند، افزود: بعد از پیامبر مکرم اسلام (ص) اولین ظلم نسبت به حضرت علی (ع) صورت گرفت و لذا حضرت زهرا (س) هم با گریه هایشان، پنهان ساختن مزار مطهرشان و ارائه خطبه فدک انتقام سخت خویش را آغاز کردند و این مسیر انتقام سخت که از زمان حضرت زهرا (س) آغاز شد، در دوران اهل بیت (ع) و تا عصر ظهور ادامه یافت.

هدایت ادامه داد: با اینکه در قیام مختار، بیش از سه هزار و 800 تن از قاتلان کربلا به دست وی کشته شدند، اما در دعای ندبه همچنان فراز‌هایی از انتقام سخت دیده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید بانوان خط انتقام سخت را جدی بگیرند، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند زنان قوی‌تر از مردان هستند و می‌توانند مردان جهادی را تربیت کنند.

خاطره گویی خواهر پاسدار شهید اصغر پاشاپور از شهدای اخیر مدافع حرم، قرائت زیارت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، و اجرای گروه سرود انصارالحجه با محوریت مقام مادر و گرامیداشت سردار شهید سلیمانی از دیگر بخش‌های هفتمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت بود.

در این مراسم از شناسنامه هویتی بانوی شهیده «زهرا پسندیده» از شهدای حج خونین سال ۱۳۶۶ رونمایی شد؛ همچنین ۱۴ خانواده شهید به نام های اصغر پاشاپور، زهرا پسندیده، قلندران، ندیری، شیخ شعاعی، سحر قائدی، سید حمزه موسوی، نعمه ظهیری و جسمه سعیداوی، احمد جلالی نسب، ابراهیم رشید، سعید ترقی، غلامعلی ابراهیمی، مجید و اسحاق اسحاقی و محمدرضا و محمدحسن آقایوسفی مورد تجلیل قرار گرفتند.

در پایان حاج حسن شالبافان با مدیحه سرایی و سردادن اشعاری که با همخوانی شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر آل سعود و مرگ بر اسراییل از سوی حاضران همراه بود، یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مادران شهدا را گرامی داشت.

در مراسم فوق، محمدرضا گروسی مشاور استاندار قم در امور ایثارگران، خلیل مرادی مدیرکل ثبت احوال استان، حجت الاسلام ناظمی معاون فرهنگی بنیاد شهید قم، مسئولانی از فرمانداری، شهرداری، سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، بسیج جامعه زنان قم، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، سازمان تبلیغات اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان نیز حضور داشتند.


منبع : دفاع پرس