تاریخ : 1398,پنجشنبه 01 اسفند13:27
کد خبر : 72588 - سرویس خبری : باغ بهشت

به یاد بسیجی شهید علی رسولی؛

«علی» سنگ صبور دردمندان



بسیجی شهید  علی رسولی در سال ۱۳۴۸در تهران دیده به جهان گشود. شهیدی اهل شهرستان اسلامشهر که سنگ صبور مردم آن شهرستان بود. طوری که مردم آن دیار، هر مشکلی داشتند نزد او می‌آمدند و وی تا جایی که امکان داشت به آنها یاری می‌رساند. با آغاز جنگ تحمیلی با عزمی ‌راسخ، راهی جبهه‌های دفاع از حق مقابل باطل شد. برای رفتن به جبهه، آنچنان مصمم بود که هیچ‌کس مانع او نشد. وی سرانجام، چهارم مرداد سال ۱۳۶۷ در جریان عملیات غدیر در منطقه شلمچه، در اثر برخورد ترکش خمپاره به شهادت رسید.

این شهید در وصیت‌نامه‌اش نوشته بود:
در آخرین لحظات وصایایی برای خانواده عزیزم و امت شهیدپرور دارم. شاید دیگر وقت وصیت نوشتن نباشد چون گردان ما قرار است در عملیاتی شرکت کند. لحظات حساسی است. دشمن زبون باحملات پی‌درپی خود مناطقی از خاک مقدس کشور صاحب‌الزمان(عج) را به تصرف درآورده و شیردلان لشکر توحید در این مناطق شهد شهادت نوشیده‌اند. پدر و مادر عزیزم ‌ای کسانی که بیشترین حق را بر گردن من دارید! از شما به‌خاطر تمامی ‌زحمات شبانه‌روزی‌تان و تحمل سختی‌ها و مشکلاتی که در بزرگ کردن من کشیدید تشکر می‌کنم و از شما نور چشمانم می‌خواهم که به‌خاطر شهادت بنده هیچ ناراحتی نداشته باشید. زیرا بنده امانتی از طرف خدا پیش شما بودم و شما باید خوشحال باشید که این امانت را به خوبی به صاحبش بازگرداندید. از برادرها و خواهران عزیزم و تمامی ‌فامیل، دوستان و آشنایان

حلالیت می‌طلبم و به‌عنوان یک رزمنده بسیجی چند خواهش عاجزانه از امت شهیدپرور دارم:
یک- امام امت، قلب تپنده این امت اسلامی را در هر حال و در هر مقطعی که باشد تنها نگذارید و لبیک‌گوی اوامرش باشید زیرا صلاح دنیا وآخرت‌تان در این است.
دو- اتحاد مقدستان را همچنان حفظ کنید و به سخنان شیطانی شیاطین زمان که درصدد تفرقه درمیان شما هستند توجه ننمایید.
سه- درکنار امام عزیز با تمامی ‌مشکلات با صبر و بردباری مقابله کنید و روحیه انقلابی خود را نبازید.
چهار- به تمامی ‌برادران و خواهرانم توصیه می‌کنم که کتاب‌های شهید مطهری را مطالعه کنند زیرا برای نسل جوان بهترین کتاب‌ها کتاب‌های استاد است.
پنج- از مسئولین کشور عاجزانه خواهانم که کارهای فرهنگی زیادی برای مردم داشته باشند چون افراد یک جامعه اسلامی باید از نظر حسن اخلاق و سطح فکر و فرهنگ غنی باشد.
شش- از خواهران جامعه اسلامی‌مان می‌خواهم که با بی‌حجابی خود ضربه به اسلام،خون شهیدان، رشد فکری و استقلال فرهنگی و علمی ‌میهن اسلامی‌مان نزنند.
هفت- توصیه دیگر بنده در این شرایط جنگی  و وضعیت علمی، فرهنگی دنیای اسلام این است که با حمایت از افرادی که توانایی آن را دارند  که خلأ‌های کشور اسلامی‌مان را پر کنند  و به‌خصوص با حمایت از حرکت‌های مردمی از قبیل بسیجی‌ها آینده پرباری برای ظهور و رشد فرهنگی دنیای اسلام فراهم کنند.
هشت- از بسیجیان این شیفتگان ولایت عاجزانه می‌خواهم که در عمل بسیجی باشند نه درحرف و جزو پیشروان حرکت‌های  فرهنگی اخلاقی باشند و از امت اسلام می‌خواهم که با حمایت از روحانیت درخط ولایت فقیه جامعه اسلامی را از کج‌روی‌ها باز دارند.
۹-  از حوزه‌های علمیه و عزیزان دانشگاهی می‌خواهم که اتحاد مقدس حوزه و دانشگاه را با حل شدن در یکدیگر بیشتر کنند و از کلیه نیروهای مسلح  کشور اسلامی‌مان اعم از برادران ارتشی، سپاهی، بسیجی و کمیته خواهانم که در دفاع از کشور اسلامی‌مان کوتاهی نکنند که لحظه به لحظه کار آنها اگر با اخلاص باشد از بزرگ‌ترین عبادت‌ها محسوب می‌شود.

منبع: کیهان