تاریخ : 1398,جمعه 02 اسفند13:32
کد خبر : 72605 - سرویس خبری : عکس

حضور مقام معظم رهبری در پای صندوق رای/عکس


حضور مقام معظم رهبری در پای صندوق رای/عکس

مقام معظم رهبری با حضور در پای صندوق رای در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند.
 
حضرت امام خامنه‌ای:
رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز انتخابات را روز جشن ملی و احقاق حق مدنی ملت دانستند و فرمودند: شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی است.

شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی است/ مردم رأی دادن را به آخر وقت موکول نکنند

حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز (جمعه) در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری یازدهمین دوره‌ انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، با حضور در حسینیه‌ «امام خمینی (ره)»، آراء خود را به صندوق انداختند.

ایشان سپس با حضور در جمع خبرنگاران، روز انتخابات را روز جشن ملی خواندند و با تبریک این جشن به همه هم‌میهنان، گفتند: روز انتخابات روز احقاق حق مدنی ملت است که می‌خواهند با رأی دادن، شرکت خود در اداره امور کشور را که حق آن‌هاست به‌دست آورند، ضمن اینکه رأی دادن یک تکلیف شرعی است.

رهبر انقلاب اسلامی انتخابات را متضمن منافع ملی دانستند و افزودند: بنابراین هرکسی که به منافع ملی علاقه‌مند است، در انتخابات شرکت می‌کند.

ایشان با توصیه عمومی به حرکت با همت ملت برای رأی دادن، گفتند: توصیه همیشگی ما این است که مردم رأی دادن را هر چه زودتر و در نیمه اول روز انجام دهند و آن را به ساعات پایانی شب موکول نکنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: مردم در هر شهر به تعداد نامزدهای مورد نیاز آن شهر رأی بدهند؛ مثلاً در تهران به ۳۰ نفر رأی بدهند؛ چراکه این کار کمک زیادی به تشکیل مجلس قوی خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با آرزوی اینکه انتخابات مایه برکت الهی برای ملت ایران شود، از عناصر رسانه‌ای فعال در برگزاری با شکوه انتخابات، تشکر کردند.


منبع : دفاع پرس و رسا