تاریخ : 1398,شنبه 03 اسفند16:55
کد خبر : 72647 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

سهمیه استخدامی ماده ۲۱ به برادر شهید تعلق می‌گیرد



 بنده ازسال ۶۲که تنها برادرم شهید شد سرپرستی پدر و مادرم را عهده دار شده ام٬ سوالم این است که آیا برادر شهید ایثارگر محسوب و از امتیازات ایثارگری از قبیل استخدام ٬ادامه تحصیل ٬استفاده از یک مقطع تحصیلی بالاتر، حق پرستاری از پدر و مادر شهید می تواند استفاده کند؟ 

- برادر شهید حسب تعاریف قانونی ایثارگر محسوب نمی شود ولی در برخی مقررات مثل سهمیه استخدامی در ماده 21 قانون جامع برایش سهمیه پیش بینی شده است.

 

 بنیاد شهید امسال عیدی مرا بخاطر اینکه از جای دیگر گرفتم نداد هر چند که من ۵۰ درصد جانباز و حالت اشتغال بنیاد هستم سوال این است که تکلیف حالت اشتغال کی معلوم می شود  و چرا به ما کارت اتکا نمی دهند  و اینکه حقوق ما را چرا اضافه نمی کنند ؟

- اقداماتی که بنیاد در خصوص برخی حالت اشتغالی ها مانند عدم پرداخت عیدی به بهانه گرفتن عیدی از جای دیگر انجام می دهد منطبق با قانون نیست و یک برداشت کاملا سلیقه ای است . سایر اقدامات آنها درباره حالت اشتغالی ها هم مانند همین اقدام است.

 


آیا اعطای مدارک تحصیلی بالاتر دانشگاه آزاد ویژه  خانواده جانبازان 25درصد هم هست؟

- این استنباطی است که مسئولین دانشگاه آزاد  از ماده 28 قانون جامع داشته اند تا زمانی که دقیقا" اجرا شود و مانند سایر قوانین ایثارگران با چالش مواجه نشود ؛‌ نمی توان چیزی گفت . بطور قطع برداشت از این ماده شامل خانواده جانبازان نمی شود .


کد خبرنگار : 23