تاریخ : 1398,سه شنبه 06 اسفند14:28
کد خبر : 72648 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

سنوات جبهه قبل از مجروحیت ملاک بازنشستگی جانبازان



 حکم بازنشستگی جانبازان حالت اشتغال بنیاد کی صادر می شود و پاداش پایان خدمت خود را چه زمانی دریافت خواهند کرد؟

- ناچار هستیم این موضوع را مجددا"‌به صورت مفصل همراه با ادله قانونی توضیح دهیم لکن فعلا بطور خلاصه می گوییم. از تاریخ مجروحیت منجر به از کار افتادگی به همراه سنوات جبهه قبل از مجروحیت باید ملاک بازنشستگی جانبازان قرار گیرد . اقدامی که اکنون بنیاد و ستاد کل در قالب ابلاغیه انجام داده اند خلاف قانون و به نوعی سلیقه ای است. بنابر این جانبازان باید با آن برخورد کنند و تسلیم این تصمیمات من درآوردی نشوند .

 

 آیا برای دانشجویانی که امسال در واحد بین الملل شروع به تحصیل کردند در شهریه درصدی تخفیف داده می شود؟ پدرم دارای 30درصد جانبازی است و مشکل اعصاب و روان هم دارد با این وجود بنده برأی ثبت نام دانشگاه، من شهریه کامل پرداخت کردم و تخفیفی در کار نبود در حال حاضر باید کجا موضوع را پیگیری کنم؟

- شما همطراز رشته تحصیلی خود در دانشگاه آزاد می توانید از معافیت شهریه برخوردار شوید .

 

 درباره کسری خدمت سربازی. سوال داشتم که آیا با وجود داشتن امتیاز جهت کسری، بیش از دوازده ماه به کسی کسری می دهند؟ مثلا با دوازده درصد جانبازی و پنج ماه رزمندگی، قابل استفاده است؟

- به ازای هر ماه جبهه یا هر درصد جانبازی مدت ۱۲ روز از خدمت سربازی کسر خواهد شد. در حال حاضر تا سال ۱۴۰۱ این قانون اجرا خواهد شد. این احتمال  وجود دارد که قانون کسر خدمت ایثارگری از سال ۱۴۰۱ به بعد دیگر اجرا نشود.

 

 بنده ۵% درصد جانبازی از بنیاد شهید و ۳۰% درصد جانبازی از سپاه دارم لطفا بفرماید آیا  می توانم وام ازدواج فرزندم را ا ز بنیاد دریافت کنم؟

- برابر ماده 50 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، فرزند شما مشمول دریافت وام ازدواج معادل دو برابر سایر افراد است . بنابر این ثبت نام کنید و در صورت نیاز معرفی نامه بنیاد را ارائه دهید، بر این اساس برای وام ازدواج، درصد جانبازی به هر میزان کفایت می کند.


کد خبرنگار : 23