تاریخ : 1398,جمعه 09 اسفند17:29
کد خبر : 72802 - سرویس خبری : استان ها

جانباز بصیر اصفهانی به شهدا پیوست!


جانباز بصیر اصفهانی به شهدا پیوست!

سردار شهید جانباز بصیر، حاج «حسن عمویی» پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از جانبازی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

فاش نیوز - سردار شهید جانباز بصیر، حاج «حسن عمویی» معروف به حاج حسین عمویی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از جانبازی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

پیکر پاک این سردار شهید صبح امروز از مسجد فاطمیه خیابان زینبیه بر روی دستان مردم شهیدپرور اصفهان تشییع و در قطعه وداع ۲ گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده ‌شد.

 او اهل اصفهان بود و فعالیت‌های انقلابی‌ خود را از همین شهر و از دوران نوجوانی‌اش آغاز کرد و از شانزده سالگی و همزمان با پیروزی انقلاب، در بسیج مسجد محله‌ مشغول به فعالیت‌ و در راس همه برنامه‌ها، به تقویت نیروهای سپاه پرداخت.

پیکر یک جانباز شهید در اصفهان تشییع شد

وی از نخستین روزهای آغاز جنگ به عنوان نیروی بسیجی راهی مناطق عملیاتی جنوب شد و اولین بار در عملیات فرماندهی کل قوا به عنوان آر پی چی‌زن حضور یافت و در سال ۶۰ در این عملیات که در جاده اهواز - آبادان و در منطقه‌ای معروف به محمدیه - سلمانیه انجام شد، شرکت کرد و از ناحیه شکم دچار جراحت شد، مدتی را در بیمارستان بستری شد.

شهید عمویی دومین‌ بار با عنوان نیروی لشکر ۱۴ امام حسین(ع) راهی جنوب شد و در عملیات رمضان به عنوان معاون گروهان حضور داشت و در این عملیات در سال ۶۱ ترکش خمپاره ۶۰ به چشمانش اصابت کرد و به طور کامل نابینا شد.

استان اصفهان در دوران دفاع مقدس افزون بر 23 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

همچنین مراسم بزرگداشت این شهید  شنبه 10 اسفند از ساعت 8 تا 12 در خیابان زینبیه، سه راه فاطمیه، مسجد فاطمیه برگزار می‌شود.


کد خبرنگار : 20