تاریخ : 1398,دوشنبه 12 اسفند16:31
کد خبر : 72938 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

نرم‌افزار جامع‌ترین مجموعه قوانین جامعه ایثارگران



به گزارش واحد خبر مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، مشاور امور ایثارگران مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه اعلام کرد: با توجه به این که آگاهی و دسترسی به قوانین و مقررات مربوط به جامعه ایثارگران از مشکلات این قشر شریف بود، تلاش گردید بخش اعظم قوانین و مقررات تصویب شده و همچنین آراء هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مرتبط با ایشان به کتابخانه دستور اضافه شود و می‌توان گفت نرم‌افزار دستور از این حیث جامع‌ترین مجموعه قوانین و مقررات عرضه شده است.

مهدی جم، مدیر پروژه دستور گفت: همان‌طور که وعده داده شده بود، با تمهیدات پیش‌بینی شده در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه فاصله به‌روزرسانی نرم‌افزار «دستور» کاهش یافته و کاربران می‌توانند سریع‌تر به آخرین نسخه نرم‌افزار که حاوی آخرین تغییرات قوانین و مقررات خواهد بود دسترسی پیدا کنند.

جانشین سرپرست پژوهشکده آمار و فناوری اطلاعات پژوهشگاه قوه قضائیه افزود: 90 قانون و مقرره مانند بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های جدید قوه قضائیه به محتوای قبلی نسخه جدید اضافه گردیده است و همچنین در بیش از 50 قانون و مقررات قبلی نیز آخرین اصلاحات و تغییرات اِعمال شده است که می‌توان به قانون صدور چک اشاره کرد که اصلاحات مصوب 1397/8/13 مجلس در آن آمده است.

جم تصریح کرد: با توجه به علاقه و نیاز کاربران، نسخه‌ای از برنامه قرآن همراه با ترجمه و جستجو به امکانات برنامه اضافه شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به استقبال و رضایت کم‌نظیر کاربران فضای مجازی از برنامک اندروید «دستور» هم اینک نسخه 2 آن با قابلیت‌های بیشتر از جمله بهبود رابط کاربری، امکان پشتیبان‌گیری از قوانین مورد علاقه و حاشیه‌های کاربر در فضای ابری برای بازنشانی با همان محتوای نسخه 2/5 کتابخانه ویندوز جهت استفاده کاربران در حال آماده‌سازی است که به‌زودی از طریق مارکت‌های معتبر اندروید عرضه خواهد شد.
 
در نسخه 2 برنامک اندروید «دستور» کارتابل روزنامه رسمی افزوده شده است که از طریق آن کاربران می‌توانند در صورت اتصال گوشی به اینترنت آخرین قوانین و مقررات تصویب شده و آراء و نظریات صادر شده را مشاهده کنند.
 
مدیر پروژه دستور افزود: با تلاش‌هایی که انجام شده است به نتایج خوبی در مورد رفع محدودیت‌هایی که موجب عدم انتشار نسخه IOS نرم افزار «دستور» شده بود رسیده‌ایم و هم‌اکنون نسخه آزمایشی IOS دستور در چندین مارکت ایرانی عرضه شده است و به یاری خداوند به‌زودی نسخه نهایی آن با همان محتوا و قابلیت‌های متنوع جستجو و پژوهشی مشابه برنامک اندروید جهت استفاده کاربران ارائه خواهد شد.

هم‌اکنون این نرم‌افزار در سایت «مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه» (www.eadl.ir) از طریق اینترنت به نشانی ذیل برای عموم در دسترس است:
http://eadl.ir/دستور
پس از دانلود و باز کردن فایل Dastoor2.5.1.rar در سیستم امکان نصب برنامه وجود دارد.