تاریخ : 1399,دوشنبه 04 فروردين13:30
کد خبر : 72966 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

مدیران بنیاد! دقیقا" کجایید؟!


مدیران بنیاد! دقیقا

ایثارگران هم اول خدا را دارند و بعد هم غیر از چند مدیر سطح دوم و سوم که به دلیل و بهانه کمبود اعتبارات، موردی به کارها رسیدگی می کنند؛ نه در حد نیاز و امکان، که در حد دلگرمی و توان، جنب و جوشی از خود نشان می دهند؛ بقیه هم هرکدام به فکر خود و خانواده خود هستند. به این شرایط، بهانه آخر سال و...

محمدرضا عسکری

فاش نیوز - در حالی که کشور تمام قد برای مقابله با ویروس منحوس کرونا بسیج شده و کشور در حالت نیمه تعطیل بسر می برد، افرادی با شرایط خاصی هستند که بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به این ویروس قرار دارند.

جانبازان نخاعی، شیمیایی و جانبازانی که در معرض خطر بیشتری هستند و حتی اولیای بزرگوار شهدا که در کهنسالی بسر می برند از جمله افرادی هستند که "ویروس کرونا" می تواند آنها را مورد تهدید جدی قرار دهد.

در این میان تشکیلات عریض و طویلی مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران گویا در خواب کرونایی بسر می برند و برای پیشگیری از ابتلای این دسته از عزیزان ایثارگر کشور به کرونا، غیر از ارسال یکی دو پیامک هشداری، اقدامی انجام نداده اند.

بااینکه جانبازان برای عدم ابتلا به کرونا، خود در تلاشند و اغلب فعالیت های روز مره، کاری و اجتماعی و حتی ورزشی خود را به حالت تعلیق در آورده اند و در منازل خود بسر می برند، اما برای جلوگیری از شیوع این بیماری و عدم سرایت به خود و خانوادهایشان، از هرگونه دسترسی به لوازم پیشگیری (حتی در منزل) محروم هستند. در این میان بنیاد شهید بدون توجه به این اپیدمی خطرناک، اگر نگوییم در خواب زمستانی بسر می برد، لابد از ترس کرونا در تَبِ بیخیالی و عدم مسئولیت پذیری می سوزند!

بهداشت و درمانی بنیاد اگر نتواند در این وانفسای کرونایی، حالی از جانبازان و ایثارگرانِ در معرض خطر بگیرد و نیز نتواند برخی از لوازم پیشگیری (محلول و ژل ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش و ...) که حتی در منازل مورد نیاز می باشد و متاسفانه در داروخانه ها یافت نمی شود را تهیه و در اختیار بگذارد، وظیفه ذاتی خود را فراموش کرده است.

این در حالی است که برخی از این اقلام در بازار سیاه، توسط سودجویان و فرصت طلبان محتکر با قیمت های بسیار بالا عرضه می شود ولی به دلایلی جانبازان نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند. از جمله اینکه نمی توانند در این شرایط حساس در خارج از منزل بسر برند و در محیط آلوده و شاید کرونایی کوچه پس کوچه های شهر به امید یافتن مقداری از این لوازم گشت بزنند!

رئیس بنیاد نیز که از خیلی وقت پیشتر در دسترس نبود و بیماری و بستری شدنش در بیمارستان آخرین خبری بود که از او منتشر شد و از آن موقع تاکنون، غیر از یکی دو پیام تبریک و تسلیت که دیگران هم می توانسته اند از طرف ایشان بنویسند، اطلاعی در دست نیست. خب حالا دیگر با توجه به اوضاع کرونایی و مشکلات و بیماری زمینه ای هم که دارند باید هم بیش از گذشته مراقب سلامتی خود باشند؛ قرنطینه، ایزولاسیون و ... و البته با دور کاری و ریاست نمادین در حد همین پیام دادن ها هم غنیمت است.

ایثارگران هم اول خدا را دارند و بعد هم غیر از چند مدیر سطح دوم و سوم که به دلیل و بهانه کمبود اعتبارات، موردی به کارها رسیدگی می کنند؛ نه در حد نیاز و امکان، که در حد دلگرمی و توان، جنب و جوشی از خود نشان می دهند؛ بقیه هم هرکدام به فکر خود و خانواده خود هستند. به این شرایط، بهانه آخر سال و... را هم بیافزایید تا بهتر بتوانید حال و روز این روزهای ایثارگران رها شده را دریابید.

مهم این است که در این شرایط مسئولان و دست اندرکاران، نسبت به کسانی که در حالت عادی هم نیاز به رسیدگی ویژه دارند، اگر هم امکانات نیست، اراده و انگیزه و دلسوزی برای رسیدگی به نمایش بگذارند! در این صورت ایثارگران هم ثابت کرده اند که اهل مراعات و درک شرایط هستند و البته خدا هم بیش از حد توان از هیچ کس انتظار ندارد. 

 

محمدرضا عسکری


کد خبرنگار : 21