تاریخ : 1398,چهارشنبه 14 اسفند19:27
کد خبر : 73023 - سرویس خبری : استان ها

ممنوعیت برگزاری مراسمات در گیلان



برپایی هرگونه مراسم تشییع، عروسی و دایر کردن قلیان سراها در گیلان ممنوع اعلام شد.

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه؛ یونس محمودی فرماندار در ششمین جلسه ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونا پس از استماع سخنان اعضای ستاد از گزارش های ارائه شده در این نشست اظهار داشت: این جلسه بنا به ضرورت  تشکیل شده است و مصوبات این ستاد برای همه دستگاه های اجرائی شهرستان لازم الاجرا است

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه گفت: افزایش مراقبت برای جامعه و افراد با ریسک بالا مانند سالمندان، افراد دارای بیماری خاص و جانبازان شیمیایی بهترین راه پیشگیری از این بیماری است.

یونس محمودی ضمن تاکید بر اینکه ما امسال ستاد اسکان مسافران نوروزی نداریم از نیروی انتظامی خواست با برپا کنندگان چادر مسافرتی در پارک های شهرستان به جد برخورد کنند.

 فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه برپایی هرگونه مراسم تشییع، جلسات قرآنی، عروسی و دایر بودن قلیانسراها را ممنوع  اعلام کرد و از اداره صمت شهرستان خواست که در موضوع نانوایان و عرضه آن به صورت جدی ورود و در صورت عدم رعایت  نکات الزامی ستاد نسبت به پلمپ آن اقدام کنند.

 محمودی افزود: با توجه به تاکید کلیه مسئولین کشوری یکی از سخت ترین هفته های مبارزه با ویروس کرونا را پیش رو داریم که با حفظ آرامش و نکات بهداشتی می توانیم به سلامت هفته را پشت سر بگذاریم ، سعی شود در این هفته از برگزاری جلسات غیر ضروری صرفه نظر شود ، بصورت مستمر از مراحل ضدعفونی کردن و رعایت بهداشت و عوامل خطر ساز در شیوع بیماری در محیط کار و مراکز تحت نظارت بازدید به عمل آید .

 وی تاکید کرد : در شرایط فعلی حفظ آرامش و رعایت بهداشت فردی یکی از مهمترین عوامل پیشگیری در شیوع ویروس کرونا است و تاکید بر ماندن در منزل و عدم حضور در جامعه در موارد غیر ضروری است .

 محمودی خاطر نشان کرد: یکی از وظایف مهم اعضای ستاد دریافت نقطه نظارات ، پیشنهادات و مشکلات مردم، پرسنل کادر درمان و بیان آن در کمیته پیشگیری است تا بتوان با خرد جمعی و همراهی همکاران شرایط فعلی را پشت سر گذاشته و سال پر از سلامتی و شادکامی را شروع کنیم.

 این در حالی است که با توجه به انتشار ویروس کرونا در استان گیلان و اعلام وضعیت قرمز در برخی از شهرهای استان جامعه ایثارگری گیلان بیش از گذشته باید مورد حمایت قرار بگیرد و به جانبازان شیمیایی و جانبازان و رزمندگان دارای بیماری های تنفسی و مزمن توجه بیشتری از لحاظ بهداشتی و پزشکی شود.

 

همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین با توجه به این‌که معمولا حضور مخاطبان و گردشگران در ماسوله از بافت و بازار تاریخی این شهر تاریخی در بخشی فشرده انجام می‌شود، تا اطلاع ثانوی حضور گردشگران در این شهر تاریخی ممنوع اعلام شد.

 به گزارش وزارت میراث فرهنگی، این دستور براساس تأکید وزارت بهداشت و شورای تامین شهرستان فومن و درخواست پایگاه میراث‌فرهنگی ماسوله، اعلام شده و تا اطلاع ثانوی ورود گردشگران به محدوده ماسوله ممنوع شده است. هم چنین مغازه‌های بازار تاریخی ماسوله تعطیل شده و امکان سرویس‌دهی ندارند و لذا از ورودی این شهر تاریخی، از حضور گردشگران جلوگیری می‌شود.