تاریخ : 1398,سه شنبه 20 اسفند16:20
کد خبر : 73151 - سرویس خبری : سینما

سخنگوی شورای صنفی نمایش مطرح کرد:

سینماها می‌توانند از بحران کرونا عبور کنند اگر دولت کمک کند



فاش نیوز- غلامرضا فرجی می گوید: برای اینکه سینماها از بحران کرونا عبور کنند حمایت دولت ضروری است. 

غلامرضا فرجی مدیر پخش شرکت بهمن سبز و سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفتگو با ایلنا با اشاره به  ضوعیت سینماها گفت : همه باید خودمان را در شرایط فعلی سازکار کنیم  و به حفظ سلامت جامعه کمک کنیم تا بتوانیم همه چیز به حالت اولیه برگردد. 

وی ادامه داد : به لحاظ مادی سینماها مانند سایر مشاغل خسارت دیده اند و به منظور جبران این آسیب دولت باید از آنها حمایت کند. البته دولت مشکلات دیگری نیز دارد مثلا ما در مقطعی هستیم که سالمندان و بازنشستگان باید حقوق و بیمه اسفندماه خود را بگیرند اما با توجه به شرایط فعلی باید دولت از سالن هایی که دچار ضرر و زیان شدند حمایت کنند. 

فرجی افزود:حتی اگر همین فردا نیز سالن های سینما باز شوند بسیار نیاز داریم که مخاطب اعتمادش دوباره جلب شود و به سینما بیاید. و از این فضایی که بوجود آمده خارج شود لذا حمایت دولت کاملا ضروری است. 

وی ادامه داد : شرایط باید به سمتی برود که حتی تهیه کننده ای که اولین فیلم اش را ساخته امید داشته باشد تا آثار دیگرش را بسازد و به بازگشت سرمایه اش امیدوار باشد با یک برنامه ریزی مدرن  می توانیم از این بحران عبور کنیم به شرطی که همه فعالان این عرصه کمک کنند طرح و برنامه نیز بدهند و دولت نیز حمایت کند.  

فرجی افزود :کمک بلاعوض، وام های قرض الحسنه، حذف عوارض شهرداری، نوسازی سالنها،  از جمله مواردی است که دولت  با برنامه ریزی می تواند کمک بزرگی به سینما داران بکند.

* منبع: سینماپرس، ایلنا