تاریخ : 1398,چهارشنبه 21 اسفند15:26
کد خبر : 73189 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

سال ها با همدلی و ایثار، پیروز بوده ایم


سال ها با همدلی و ایثار، پیروز بوده ایم

با ورق زدن کتاب تاریخ پر فراز و نشیب ایران، شاهدیم که از ابتدای انقلاب، دشمن برای اینکه ملت مقاوم ما را به زانو در آورد اقدام به استفاده از ابزارهای مختلفی کرده است.

فاش نیوز - با ورق زدن کتاب تاریخ پر فراز و نشیب ایران اسلامی شاهد این هستیم که از ابتدای انقلاب اسلامی، دشمن زبون برای اینکه ملت مقاوم ما را به زانو در آورد اقدام به استفاده از ابزارهای مختلفی از جمله تهدید، توطئه، تروریسم، تحریم و..‌. کرده است.

اما استفاده از ابزار تحریم از سوی استکبار جهانی به سرکردگی امریکا و صهیونیسم جهانی در سال های اخیر تمامی بخش های اقتصادی، اجتماعی، معیستی، بهداشتی و درمانی را در بر گرفته است.

 ایثارگری های ملت ایران برنده ترین سلاح مقابله با توطئه های دشمن در طول چهار دهه گذشته بوده است. در دوران کنونی که به نوعی شاهد جنگ پنهانی بیولوژیک دشمن علیه کشورمان هستیم همانند دوران دفاع مقدس، پزشکان، پرستاران و کادرهای درمانی در صف اول مبارزه قرار گرفته و با ایثار و فداکاری مثال زدنی به مقابله با دشمن شتافته اند.

ویروس کرونا و ایثار اجتماعی

 اگر چه در حال حاضر با ویروس بسیار کوچکی به نام کرونا روبرو هستیم که ده ها کشور را در اقصی نقاط دنیا درگیر خود کرده است اما تا زمانی که پشت پرده این توطئه بیولوژیکی کنار نرفته، نمی توان به سادگی از این موضوع گذشت.

 نکته بسیار مهم در این چالش جدید "دوران کرونایی" اتحاد و همبستگی مردم کشور ما در طول چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که با فراز و نشیب های فراوانی روبرو بوده و بسیاری از سختی ها را با رهبری های داهیانه امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب و ایثار و استقامت جهادگونه پشت سر گذاشته است.

 بی شک سخت ترین دوران تاریخ انقلاب اسلامی را می توان دوران جنگ تحمیلی و تجاوز ارتش تا دندان مسلح رژیم بعثی عراق به تحریک امریکا و اسرائیل دانست که طی آن صدها هزار نفر از مردم کشورمان قربانی اهداف کور دشمن شدند و در این راه برای سربلندی ایران اسلامی با ایثار جان، مال، جوانی و ابدان خود از کشور دفاع کردند و نام آن را سر بلند نگاه داشتند.

 مردان و زنانی که در سخت ترین شرایط، در برف و سرمای غرب و گرمای طاقت فرسای جنوب کشور در مقابل تجاوزات دشمن ایستادگی کردند و خم به ابرو نیاوردند و توانستند به عنوان الگویی برای نسل های بعدی و جهانیان شناخته شوند.

 اما ایثار و مجاهدت های جهادگونه این مردان و زنان به همین جا ختم نشد بلکه در دورانی که جمهوری اسلامی و بلکه بسیاری از کشورهای جهان با تروریسمی وحشی بنام 'داعش" روبرو بود، ادامه یافت و سلیمانی ها صف واحدی را در دفاع از میهن اسلامی و مقدسات و حرم اهل بیت تشکیل دادند.

جهادگران سلامت و شهیدان خدمت

 در حال حاضر هم که متاسفانه انتشار ویروس کرونا در سراسر کشور بسیاری از هموطنان را گرفتار خود کرده است، ایثار و جهاد شبانه روزی مسئولان، پزشکان، پرستاران، بسیج، نیروهای مسلح و روحانیت که همانند دوران دفاع مقدس در صف واحدی قرار گرفته اند، توانسته است به مقابله با آن بپردازد.

روز شهید و شهدای سلامت

 اگر چه انتشار ویروس کرونا در میهن اسلامی، کشور را به تعطیلی کشانده است و تعطیل شدن مدارس، دانشگاه ها و سایر مراکز  اقتصادی و اجتماعی برای هموطنان ما ناخوشایند است اما این موضوع را نشان داده که ملت ایران همانند گذشته در صف واحدی در مقابل دشمن هر چند که کوچک و پیچیده باشد ایستادگی خواهند کرد.

 جلوه های ایثار و فداکاری که در حال حاضر در  پزشکان، پرستاران، کادرهای درمانی، خدماتی و سایر  اقشار مختلف ملت ایران متبلور شده، نشان دهنده این موضوع است که فرهنگ ایثار، جهاد و فداکاری در قلب تپنده ملت ایران همچنان وجود دارد‌.

 در این راستاست که برای ارج نهادن به ایثار و فداکاری ملت ایران و در آستانه "روز شهید" رهبر معظم انقلاب در روز سه شنبه ۲۰ اسفند ماه با پیشنهاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر "شهید خدمت" محسوب شدن کادر پزشکی، بهداشتی و خدماتی که در جبهه خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند، موافقت کردند.

 موافقت رهبر انقلاب با این پیشنهاد نشان داد که مسئولان و دست اندرکاران جمهوری اسلامی نه فقط بر این باورند که باید به مردم جهادگونه خدمت کرد بلکه بر این اعتقادند که برای انجام کار باید از جان مایه گذاشت تا به مقصد رسید و این دیدگاه جهادی است که توانسته تاکنون کشور را از هر گونه گزندی محفوظ بدارد و آن را از سایر کشور ها متمایز کند.

 

محمد معرفی