تاریخ : 1398,چهارشنبه 21 اسفند17:24
کد خبر : 73195 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

چرا قانون بازنشستگی جانبازان اجرا نمی شود؟



تقی جعفری جانباز۵۰% - قانون جامع خدمات ایثارگران ایرادات فراوانی دارد اما همین قانون نیم بند هم در مرحله اجرا توسط مراجع ذیربط تفسیر به رأی می شود، یعنی هر نهادی بسته به منافع و مزاج خودش از آن برداشت می کند.

به عنوان مثال در قانون جامع آمده است که جانبازان حالت اشتغال تبصره یک حقوق بگیر از بنیاد شهید (افراد حالت اشتغال ادارات غیر از بنیاد تبصره ۶ محسوب می شوند) باید پس از ۳۰ سال همانند افراد شاغل در ادارات بازنشسته و پاداش سنوات خدمت به آنها پرداخت گردد.

 لیکن دولت و بنیاد شهید که باید منابع مالی اجرای این قانون برای پرداخت پاداش پایان خدمت جانبازان را فراهم کنند معتقد هستند چون این قانون در سال ۱۳۷۲ تصویب شده است پس سال اجرای آن ۱۴۰۲ است !
و متاسفانه در مجلس شورای اسلامی نمایندگان محترم و حتی فراکسیون ایثارگران مجلس  اعتقادی به این ایراد بزرگ قانون و عزم و اراده ای جهت اصلاح  آن ندارند.

و اما اشکال بزرگ این قانون که صراحتا زمان دقیق اجراء را بیان نکرده است بالطبع سوء برداشت و تأخیر در اجرا را به دنبال خواهد داشت.
یعنی این که دقیقا ۳۵ سال بعد از پایان جنگ، اولین گروه از جانبازان حالت اشتغال موفق به دریافت این پاداش می شوند و مثلا جانبازی که سال ۱۳۵۹ به فیض جانبازی نائل شده پس از ۴۳ سال این پاداش را دریافت می کند!

بسیار متاسف هستم برای افرادی که دانسته و عمدا" جهت ملاحظات و منافع سازمانی و شخصی و حفظ مسند و صندلی ریاست خود با تعلل در اجرای این قانون باعث ظلم بزرگی به جانبازان شده اند و خیلی از این عزیزان متاسفانه قبل ار دریافت پاداش سنوات خدمت دعوت حق را لبیک گفته اند، در حالی که می توانستند قبل از مرگ، آن را دریافت و زخم هایی از زندگی خویش و خانواده شان را مرهمی بگذارند.

 و اما بنده اصلی ترین مقصر را بنیاد شهید می دانم. در حالی که باید مدافع سرسخت و پیگیر مجد و حامی جامعه هدف در اجرای بی نقص و سریع و کامل این مصویه و تمام قوانین حمایتی ایثارگران باشد بسیار منفعل و خنثی است و حتی بعضا در تیم حریفان بازی می کند.
واقعیت این است که این بنیاد با این مسئولان منفعل در قواره این حرف ها نیست.
جایی که در شهر من (شاهین شهر اصفهان) با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت فقط یک داروخانه ( دکتر گلشیری ) با بیمه دی قرار داد دارد ولی همین یک داروخانه هم برای دریافت داروی سرماخوردگی بارها با ادعای قطع شدن سیستم، از دادن آن سرباز زده اند چه باید گفت؟

در این صورت دیگر چه توقعی از اجرای قوانین کلان، که مردان مرد می خواهد می توان داشت؟!

با عذر خواهی از اطاله کلام از تمام عزیزان


کد خبرنگار : 20