تاریخ : 1398,شنبه 24 اسفند12:22
کد خبر : 73237 - سرویس خبری : سینما

جشنواره‌ فرانسوی در روز افتتاح تعطیل شد



فاش نیوز- جشنواره بین اللملی «سینمای واقعگرا»، بدلیل پیشگیری از انتقال ویروس کرونا امروز ۱۳ مارس و در روز افتتاحیه‌اش لغو شد. 

این جشنواره از مهمترین ها در رده فیلمهای مستند است که قرار بوده، چهل ‌و دومین دوره آن برگزار شود. درسال ۱۹۹۹ همین جشنواره برنامه مروری بر سینمای ایران با حضور بیش از سی فیلم را برگزار کرد. در این جشنواره سینمای ایران چندین بار جایزه مهم بدست آورده بود از جمله ایرانی، ساخته مهران تمدن، جایزه اول آن را به دست آورده بود.

از سوی دیگر به دستور نخست وزیر فرانسه آقای ادوارد فیلیپ، اجتماع افراد از امروز در یک محیط سربسته، بیش از ۱۰۰ نفر ممنوع شد. 

همچنین سینماتک فرانسه واقع در پاریس که مهمترین سینماتک جهان است، امروز اعلام کرد فعالیت ‌و برنامه های خود را تا اطلاع ثانوی متوقف می‌کند. جدا از این، بسیاری از پخش کنندگان فرانسوی، نمایش فیلمهای خود بر پرده را به تعویق انداختند. با توجه به جدیدترین تدابیر دولت که امروز اعلام شده، معلوم نخواهد بود مسوولان جشنواره کن چه تدبیری برای این جشنواره خواهند دید. 

جشنواره بین اللملی فیلم زنان در کرتی فرانسه هم به دستور دولت لغو شد. این جشنواره قراربود از امروز ۱۳ مارس چهل و دومین دوره خود را برپا کند.

* منبع: سینماسینما