تاریخ : 1398,شنبه 24 اسفند13:21
کد خبر : 73250 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

یک حقوق و دو هوا !



ناصر ستوده 70% - چرا تشکل های ایثارگری به فکر جانبازان حالت اشتغال و از کارافتاده کلی که از دستگاه های دولتی حقوق می گیرند نیستند؟ چرا جانبازان حالت اشتغال دستگاه های دولتی مظلوم واقع شده اند و هیچ مسئولی به فکر این عزیزان نیست؟ حتی تشکل های ایثارگری هم برای این قشر قدمی بر نمی دارند. از تمام امتیازات مقرر برای ایثارگران محروم هستند. چرا؟ به خاطر اینکه از دستگاه دولتی حقوق می گیرند؟ این عزیزان از کجا می دانستند که نباید به استخدام دولت در بیایند و برای حقوق گرفتن سر کار بروند.

 ای کاش آنها به استخدام دولت نمی آمدند و در خانه می ماندند و از بنیادشهید حقوق می گرفتند و اگر حقوق ازکارافتادگی بنیاد شهید را می گرفتند، تمام امتیازات ایثارگری ذیل شامل آنها هم می شد. این چه قانونی ست که تبعیض بین جانبازان ایجاد کرده است؟

 مگر جانباز حالت اشغال بنیاد شهید با جانباز حالت اشتغال دستگاه دولتی فرقی دارد؟ چه امتیازی جانباز حالت اشتغال بنیاد شهید دارد که جانباز حالت اشتغال دستگاه دولتی ندارد؟ آیا جانباز از کارافتاده کلی دستگاه دولتی ایثارگر محسوب نمی گردد؟ ای کاش کمیسیون پزشکی ازکارافتادگی آنها را تایید نمی کرد و به کار خود در اداره ادامه می دادند.

1 – عدم پرداخت حقوق وظیفه و مستمری به جانبازان بسیجی حالت اشتغال به دلیل عدم اجرای مواد 175 و 190 و 198 قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران؛ این در حالی ست که مشابه این مواد در قانون ارتش جمهوری اسلامی برای جانبازان حالت اشتغال وظیفه ارتش اجرایی شده است.

2 – عدم پرداخت 25% فوق العاده ایثارگری به استناد به تبصره 2 ماده 51 قانون جامع ایثارگران به جانبازان حالت اشتغال توسط دستگاه دولتی؛ این در حالی ست که این قانون فوق العاده ایثارگری در وزارت آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی به جانبازان حالت اشتغال اجرایی شده است.

3 – عدم پرداخت فوق العاده ایثارگری به استناد به ماده 38 قانون جامع ایثارگری به جانبازان حالت اشتغال و از کارافتاده کلی دستگاه های دولتی؛ این در حالی ست که این قانون توسط دولت به جانبازان حالت اشتغال و از کار افتاده کلی که از بنیادشهید حقوق می گیرند اجرایی می شود.

4 – عدم اجرای ماده 39 قانون خدمات جامع ایثارگران توسط سپاه برای همطرازی حقوق و یکسان سازی حقوق جانبازان حالت اشتغال و از کارافتاده کلی نیروهای بسیجی و نیروهای مسلح، البته این قانون همطرازی حقوق بین جانبازان دستگاه های دولتی و نیروهای مسلح هیچ فرقی ندارد.

5 – دستگاه های مشمول و متن قانون به شکلی تهیه و تنظیم شده است که هیچ ایثارگری که در حوزه شمول از دریافت فوق العاده ایثارگری محروم نخواهد شد. برای شاغلین دستگاه های اجرایی و برای غیر مستخدمین بنیادشهید متولی پرداخت این فوق العاده خواهند بود. پرداخت این فوق العاده های ایثارگری برای جانبازان حالت اشتغال دستگاه های دولتی، چه سازمان یا نهاد دولتی پیش بینی شده است. آیا اجرای قوانین ایثارگری بین جانبازان حالت اشتغال و از کارافتاده کلی که از دستگاه های دولتی حقوق می گیرند با جانبازان حالت اشتغال و ازکارافتاده کلی که از بنیادشهید حقوق می گیرند فرقی وجود دارد؟


کد خبرنگار : 23