تاریخ : 1398,پنجشنبه 29 اسفند16:22
کد خبر : 73415 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

بین ما و اماممان فاصله ای نیست!



ضریح و دیوار حرم را دوست داریم چون خانه و متعلق امام و عزیزمان است و با بسته شدن موقتی، بین ما و اماممان فاصله نمی افتد!

محمدرضا سابقی - قرن هاست که زیارتگاه های ما محل مراجعات عاشقان و مشتاقان و حاجتمندان است..

و قرن هاست که علمای ما تأکید و تبلیغ کرده اند که آنجا شفا خانه است و امام (ع) حلال مشکلات.
تا اینکه بازهم یک ویروس نادیدنی و میکروسکوپی توانست باب بسیاری از ساختمان حرم هایی را که شاید سال ها بسته نشده بود را مثل بسته شدن باب مسجدالحرام و کعبه نیز ببندد، آن هم به دلیل ایجاد درد و بیماری!... و ترس از رنج!!..
 
به ناگاه این سؤال ذهن بسیاری از مردم را به خود مشغول می کند:
مگر آنجا شفاخانه نبود؟ مگر بیماران لاعلاج آنجا شفا نمی گرفتند؟..؟؟
 
همین تناقض باعث شده که باز پای شبهات و قضاوت های ساده لوحانه و سطحی نگرانه را در فضای مجازی باز کند و حتی گروهی ناآگاه به دین اسلام، مناقشه و جدال را به فضای حقیقی هم بکشانند تا به قول خودشان شفاخانه را بار دیگر بگشایند..
 
اما شاید ویروس مرموز #کرونا باعث شود که گذری به اعتقادات گذشته مان بیندازیم که واقعاً شفا و درمان واقعی از کجاست...؟؟
 
آیا شفا به اذن الهی و به اراده خداوند رحمان به دست پیامبر(ص) و امام(ع) است.. یا شفا در ساختمان ضریح و فوندانسیون و آینه کاری آن است...؟؟
 
مگر ادعا نمی کردیم که بت پرست نیستیم و غرضمان از زیارت ضریح و دست کشیدن به در و دیوار حرم یا کعبه، عشق به خود امام(علیه السلام) است نه علاقه به ساختمان و ضریح..؟
 
پس چگونه باور کنیم که بسته شدن درب های ساختمان حرم اینگونه اعتقادات را زیر سؤال برده و عده ای را به جنگ و جدال کشانده است؟..و باعث وهن و تاسف عاشقان و مومنان به نبوت و امامت شده است..!؟
 
مگر در اسلام و اعتقاد به اصول دینمان، ضریح و ساختمان یک وسیله بوده است؟...(هرگز..)
 
و آیا با بسته شدن درب های ساختمان حرم، دست های امام معصوم (ع)هم بسته می شود و دیگر به اذن الهی امام(ع) قادر به شفا نخواهد بود؟ (معاذالله).. امام(ع) هم همچون حضرت پیامبراکرم(ص) و مسیح (ع) این برکت و مبارکی را به واسطه بندگی خالصانه الله به دست آورده اند..
 
و شاید وجود این ویروس باعث شود که اندکی در اعتقاداتمان تجدید نظر کنیم؛ و رشد کنیم.
 
و ببینیم آیا عاشق و معتقد به امام(ع) و امامت هستیم یا عاشق ساختمان و در و دیوارهای حرم؟..
 

و بدانیم که هیچ در بسته ای قادر نخواهد بود هیچگاه بین ما و پیامبر و امام که برگزیدگان پروردگار مهربانمان هستند فاصله ایجاد کند.


کد خبرنگار : 20