تاریخ : 1399,شنبه 02 فروردين16:27
کد خبر : 73437 - سرویس خبری : فیلم

زیارت مجازی از یادمان شلمچه/فیلم


زیارت مجازی از یادمان شلمچه/فیلم

یادمان شلمچه یکی از مهم‌ترین یادمان‌های دوران دفاع مقدس است که هر ساله زائران زیادی از سراسر کشور در این منطقه حضور می‌یابند.
کد خبر: ۳۸۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ - 21March 2020

شیوع ویروس کرونا باعث شد تا امسال سفر‌های زیارتی راهیان نور لغو شده و زائران امکان حضور در مناطق عملیاتی و یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس را نداشته باشند، به ویژه که اوج سفر‌های راهیان نور در بازه زمانی اسفند تا فروردین هر سال میزبان زائران میلیونی از سراسر کشور بود. با این وجود امکانی فراهم شده است تا علاقه‌مندان به راهیان نور بتوانند به صورت مجازی امکان سفر و بازدید از یادمان‌ها را داشته باشند.

قدم‌های عاشقی مجازی در شلمچه/ فاصله تا کربلا فقط یک سلام

از جمله این اقدامات تهیه تصاویر و فیلم‌های هوایی از سوی مرکز هنری رسانه‌ای راوی از یادمان‌‎های مختلف است که مخاطبان را برای چند دقیقه زائر مناطق عملیاتی می‌کند.

منطقه عمومی شلمچه از ضلع غربی خرمشهر شروع می‌شود و تا عمق خاک عراق به پیش می‌رود. خط مرزی، این منطقه را به دو قسمت شلمچه ایران و شلمچه عراق تقسیم کرده است. شلمچه ایران در منتهی الیه جنوب غربی جلگه خوزستان قرار گرفته است. در طول جنگ، این منطقه صحنه عملیات‌های بیت المقدس، رمضان، پشتیبانی والفجر 8، کربلای 4، کربلای 5، کربلای 8 و بیت المقدس 7 بود که در این میان، نبرد کربلای 5 از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

پس از عملیات کربلای 5 آثار باقیمانده از شهدا در محل یادمان شهدای شلمچه جمع آوری شد که زیارتگاه میلیون‌ها نفر در طول سال‌های اخیر شده است. حضور پرشور مقام معظم رهبری در تاریخ هشتم مهر ماه 1378 در مشهد شهیدان شلمچه، نورانیت خاصی به این منطقه داد و بنا به دستور معظم‌له، مقرر شد یادمان شهدای شلمچه و فضاهای مورد نیاز و جاده های ضروری، طراحی و اجرا شود.

قدم‌های عاشقی مجازی در شلمچه/ فاصله تا کربلا فقط یک سلام

این یادمان هر ساله میزبان شمار زیادی از زائران شهداست که از سراسر کشور برای عهد و پیمان با شهدا به این منطقه می‌‎روند. شلمچه یکی از مهمترین یادمان‌های دفاع مقدس است.

تصاویر هوایی از یادمان شلمچه در ادامه آمده است.


منبع : دفاع پرس