تاریخ : 1399,یکشنبه 03 فروردين18:46
کد خبر : 73473 - سرویس خبری : سینما

از پرستویی و کیانیان تا زارعی و طباطبایی؛

بازیگرها و بیشترین فیلم به نمایش درنیامده قدیمی



فاش نیوز- در حال حاضر شش فیلم «گزارش یک جشن»، «خیابان‌های آرام»، «ارادتمند، تینا، بهاره، نازنین»، «خرس»، «پدیده» و «صد سال به این سال‌ها» سرنوشت اکرانشان نامعلوم است. با نگاهی به فهرست شش فیلم، بررسی می‌کنیم کدام بازیگر مرد و زن بیشترین فیلم به نمایش درنیامده قدیمی را در کارنامه‌اش دارد.

پرویز پرستویی و رضا کیانیان در فهرست، بیشترین سهم را دارند. آنها دو فیلم دارند که یکی از فیلم‌ها مشترک است. کار مشترک پرستویی و کیانیان «صد سال به این سال‌ها»ی سامان مقدم است که از سال ۸۷ تا به حال به نمایش درنیامده است. پرستویی علاوه بر این، فیلم اکران نشده «خرس» را هم در کارنامه دارد. این فیلم سال ۹۱ و در جشنواره سی و یکم روی پرده رفت اما بعد از آن نمایش داده نشد. «گزارش یک جشن » هم دیگر فیلم به نمایش درنیامده کیانیان است. از این فیلم در جشنواره بیست و نهم رونمایی شد اما بعد از آن اکران نشد. فرهاد اصلانی با فیلم «خرس»، محمد رضا فروتن و حسن معجونی با فیلم «خیابان‌های آرام»، امیر جدیدی با فیلم «پدیده» دیگر بازیگران سرشناسی هستند که در این فهرست قرار می‌گیرند.

اما با نگاهی به اسامی شش فیلم به فهرست پرستاره‌ای از بازیگران زن می‌رسیم که از این میان طناز طباطبایی و مریلا زارعی بیشترین سهم را دارند. این دو هم به مانند کیانیان و پرستویی یکی از فیلم‌هایشان مشترک است. «گزارش یک جشن» ساخته ابراهیم حاتمی کیا فیلم مشترک این دو است. «ارداتمند، نازنین، بهاره و تینا» دیگر فیلم به نمایش درنیامده طناز طباطبایی است که عبدالرضا کاهانی آن را ساخته و سه سال است که اکران نشده. اما مریلا زارعی هم دیگر فیلم اش «خرس» است که هنوز مجوز اکران به دست نیاورده است. دیگر بازیگر ستاره، هدیه تهرانی است که فیلم «پدیده»‌اش چند سالی خاک می‌خورد. نیکی کریمی با فیلم «خیابان‌های آرام»، فاطمه معتمد آریا با فیلم «صد سال به این سال‌ها» و مهناز افشار با فیلم «اردتمند، نازنین، بهاره، تینا» ستاره‌های دیگری هستند نامشان در این لیست به چشم می‌خورد.

منبع: فیلم نیوز، هفت صبح