تاریخ : 1399,یکشنبه 03 فروردين18:51
کد خبر : 73474 - سرویس خبری : سینما

ثبت رکوردهای تازه در تاریخ سینمای ایران

ده فیلم پرفروش گیشه سال ۹۸



فاش نیوز- سینمای ایران در سال ۹۸، گیشه عجیب و متفاوتی را پشت سر گذاشت؛ وقفه و تعطیلی‌ مکرر سالن‌ها، فروش فیلم‌های زیادی را در نیمه دوم سال از رونق انداخت و شاید برخی با کسب فروش بیشتر، سرنوشت دیگری در گیشه پیدا می‌کردند.

با همه فراز و نشیب‌های گیشه امسال، اما سینمای کمدی و اجتماعی در سال ۹۸ دو رکورد تاریخی به نام خود ثبت کردند و فیلم‌های اکران شده هر دو ژانر، نقش مهمی در رونق گیشه امسال داشتند. در ادامه، ده فیلم پرفروش‌ گیشه سال ۹۸ را با هم مرور می‌کنیم.

«مطرب»/۳۸٬۵۴۵٬۸۳۴٬۰۰۰
کمدی «مطرب» به کارگردانی و تهیه کنندگی مصطفی کیایی که از آبان ماه اکران خود را در سینماها آغاز کرد، در کمتر از پنج ماه پرفروش‌ترین فیلم گیشه سال شد. «مطرب» با بازی پرویز پرستویی، الناز شاکردوست و محسن کیایی، با کسب ۳۸٬۵۴۵٬۸۳۴٬۰۰۰ تومان لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص داد.

«متری شیش و نیم»/۲۷٬۷۲۰٬۲۳۹٬۰۰۰
«متری شیش و نیم» دومین فیلم پرفروش سال ۹۸ است که موفق شد با سبقت از «فروشنده» اصغر فرهادی، عنوان پر فروش‌ترین فیلم غیر کمدی تاریخ سینمای ایران را از آن خود کند. این فیلم به کارگردانی سعید روستایی و تهیه کنندگی سید جمال ساداتیان و با بازی پیمان معادی، نوید محمد زاده و پری ناز‌ ایزدیار، ۲۷٬۷۲۰٬۲۳۹٬۰۰۰ تومان در گیشه فروش کرد.

«تگزاس ۲» /۲۵٬۰۸۸٬۱۱۲٬۰۰۰
«تگزاس ۲» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی ابراهیم عامریان دنباله فیلم پرفروش «تگزاس۱» است. این فیلم با کسب رقم ۲۵٬۰۸۸٬۱۱۲٬۰۰۰ تومان سومین فیلم پرفروش گیشه ۹۸ است. مهدی هاشمی، پژمان جمشیدی و سام درخشانی در سری دوم این فیلم ایفای نقش کردند.

«رحمان ۱۴۰۰»/ ۲۲٬۵۴۲٬۲۱۸٬۰۰۰
«رحمان ۱۴۰۰» چهارمین فیلم پرفروش و شاید بد اقبال این لیست است که با وجود قابلیت‌ برای موفقیت‌های بیشتر در گیشه سال، خیلی زود از پرده سینماها پایین کشیده شد. فیلم منوچهر هادی در همان مدت کوتاه اکران خود به فروش قابل توجهی رسید. «رحمان ۱۴۰۰» با فروش۲۲٬۵۴۲٬۲۱۸٬۰۰۰ میلیارد، ۲۴ فروردین ۹۸ گیشه سینماها را ترک کرد.

«شبی که ماه کامل شد»/۱۹٬۰۱۲٬۹۸۲٬۰۰۰
فیلمی که در اکران عید فطر توانست چند کمدی‌ را در جدول فروش پشت سر بگذارد و با وجود مضمونی تلخ، مخاطبان زیادی را به سالن‌های سینما کشاند. «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار با کسب ۱۹٬۰۱۲٬۹۸۲٬۰۰۰ تومان، پنجمین فیلم پرفروش گیشه ۹۸ است.

«سرخ پوست»/ ۱۴٬۹۸۱٬۳۲۱٬۰۰۰
فیلم‌ تحسین شده منتقدان سرشناس سینمای ایران، در رتبه ششم پرفروش‌های گیشه ۹۸ قرار گرفته است. «سرخ پوست» به کارگردانی نیما جاویدی و تهیه کنندگی مجید مطلبی  ۱۴٬۹۸۱٬۳۲۱٬۰۰۰ تومان در گیشه فروش کرد. این فیلم با بازی نوید محمد زاده و پریناز ایزدیار چهارمین اثر پرفروش غیر کمدی تاریخ سینمای ایران است.

«چشم و گوش بسته»/۱۲٬۸۳۵٬۶۲۳٬۰۰۰
دومین فیلم کمدی فرزاد موتمن جزو فیلم‌های پرمخاطب گیشه پاییزی سینمای ایران است که در گیشه ۱۲٬۸۳۵٬۶۲۳٬۰۰۰ تومان فروش کرد. امین حیایی و بهرام افشاری دو کمدین محبوب سینما و تلویزیون سهم مهمی در فروش هفتمین فیلم برتر گیشه سال ۹۸ داشتند.

«چهار انگشت»/ ۱۰٬۶۹۶٬۶۵۲٬۰۰۰
حضور مجدد زوج امیر جعفری و جواد عزتی بعد از موفقیت در فیلم «اکسیدان»، خیلی از مخاطبان را می‌توانست دوباره به سالن سینما بکشاند. موفقیت تجاری این زوج این بار در «چهار انگشت» حامد محمدی هم تکرار شد و فیلم توانست با رقم ۱۰٬۶۹۶٬۶۵۲٬۰۰۰ در رتبه هشتم گیشه امسال قرار بگیرد.

 

«ما همه با هم هستیم»/۱۰٬۶۶۲٬۱۴۱٬۰۰۰
استفاده از ستاره‌ها در یک فیلم قطعا یکی از دلایل انکار ناپذیر و اثبات شده برای تضمین فروش یک فیلم است خصوصا اگر چند سوپراستار هم چند ثانیه در کنار آنها حضور داشته باشند. ما «همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی نیز با بهره گیری از این فرمول، با کسب ۱۰٬۶۶۲٬۱۴۱٬۰۰۰ تومان نهمین فیلم پرفروش گیشه ۹۸ است.

«زیر نظر»/۸٬۴۱۸٬۶۹۷٬۰۰۰
اما کمدی دیگری که در جدول پرفروش‌های سال قرار گرفته، «زیر نظر» به کارگردانی مجید صالحی و تهیه کنندگی محمد شایسته و با بازی رضا عطاران، امیر جعفری و آزاده صمدی است. این فیلم که اکرانش را دی ماه با تبلیغات متفاوتی شروع کرد، ۸٬۴۱۸٬۶۹۷٬۰۰۰ تومان در گیشه زمستانی فروخت.

* منبع: فیلم نیوز