تاریخ : 1399,شنبه 09 فروردين14:59
کد خبر : 73586 - سرویس خبری : اخبار

پاسدار واقعی به ندای «هل من ناصر ینصرنی» پاسخ می‌دهد



حجت‌الاسلام دیرباز:
رئیس دانشگاه قم با بیان اینکه نام روز پاسدار برای سوم شعبان ولادت امام حسین(ع) بسیار مناسب و بجا است چرا که در این روز بزرگ‌ترین پاسدار اسلام به دنیا آمد، تأکید کرد: پاسدار واقعی کسی است که به ندای «هل من ناصر ینصرنی» پاسخ مثبت بدهد و با سر دادن شعار حسینی «هیهات منا الذله» در برابر دشمنان اسلام و قرآن بایستد.

پاسدار واقعی به ندای «هل من ناصر ینصرنی» پاسخ می‌دهد/ رمز ماندگاری امام حسین(ع) و قیام عاشورا

ماه شعبان از جمله ماه‌هایی است که مورد عنایت و اهتمام واقع شده است و از امیرالمؤمنین على(ع) نقل‌شده است که در فضیلت این ماه فرمود: خداوند آن را شعبان نامید زیرا نیکی‌ها در آن شاخه‌شاخه می‌شود درهاى بهشت در آن گشوده و نعمت‌های بهشتى با ارزان‌ترین قیمت و آسان‌ترین راه به شما عرضه می‌گردد آنگاه فرمود: شاخه‌های نیکى در این ماه نماز، روزه، زکات، امربه‌معروف و نهى از منکر، نیکى به پدر و مادر، خویشان و همسایگان، ایجاد صلح و صفا بین مردم و احسان به فقرا و مساکین است.

و از سوى دیگر این ماه به ولادت چند تن از ائمه راستین شیعه قرین بوده و این خود موجب شده است که این ماه در نزد شیعه به خجستگى و فرخندگى معروف باشد چه آنکه امام سوم شیعیان امام حسین(علیه‌السلام)، امام چهارم مؤمنان حضرت امام سجاد(علیه‌السلام) و همین‌طور منجى عالم بشریت دوازدهمین امام بر حق نیز در این ماه چشم به عالم خاک گشوده‌اند و عالم خاک را به نور وجودشان منوّر مزیّن نموده‌اند مضافاً بر این‌که قمر بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل، برادر وفادار امام حسین و علمدار روز عاشورا نیز در این ماه قدم به عالم خاک نهاده است.

جاودانگی قیام امام حسین(ع) و الگو بودن ایشان

حجت‌الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، رئیس دانشگاه قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از قم با اشاره به الگو بودن امام حسین(ع) در تمامی زمینه‌های رفتاری برای مسلمانان امروز، اظهار کرد: مهم‌ترین علت ماندگاری قیام اباعبدالله حسین (ع) اخلاص است و ایشان بار‌ها در سخنان خود فرمودند که من می‌خواهم در امت جدم حضرت محمد (ص) اصلاح ایجاد کنم و هدف مقدس قیام امام حسین(ع) در کربلا احیای امربه‌معروف و نهی از منکر و حفظ اسلام بود.

وی  ادامه داد: شجاعت و فداکاری در راه قیام کربلا نیز دیگر رمز ماندگاری و جاودانگی امام حسین(ع) است که فداکارانه همه جان و خانواده خویش را در راه اسلام فدا کرد و اکنون حادثه عاشورا پس از گذشت ۱۴ قرن همواره زنده مانده است.

استاد دانشگاه قم گفت: در واقع نهضت عاشورا برای بسیاری از انسان‌ها که در پی یافتن راه صحیح زندگی و تن ندادن به ذلت و یافتن راه حق هستند اسوه و الگو است و به بیان دیگر همین الگو بودن امام حسین(ع) و قیام عاشورا در ماندگاری عاشورا تأثیر دارد چراکه هرروز عده‌ای به دنبال شناخت بهتر آن هستند و زوایایی از آن را گشوده تا تک تک افراد بتوانند بهتر و بیشتر طبق آن عمل کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید مسلمانان باید جلوی منکرات جامعه خویش ایستادگی کنند، تأکید کرد: منکرات و رفتارهای منفی اجتماعی بر اجتماع اثر می‌گذارد و نباید بی‌تفاوت باشیم و کمک کنیم که جامعه با شتاب بیشتری به سمت سلامت حرکت کند.

رئیس دانشگاه قم با بیان اینکه حق محوری و حق طلبی از دیگر عوامل ماندگاری امام حسین(ع) و نهضت کربلا است، تصریح کرد: نام روز پاسدار برای سوم شعبان ولادت امام حسین(ع) بسیار مناسب و بجا است چرا که در این روز، بزرگ‌ترین پاسدار اسلام به دنیا آمد و سپس در راه پاسداری از اسلام عزیز در سرزمین نینوا، به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام دیرباز پاسدار واقعی را کسی دانست که به ندای «هل من ناصر ینصرنی» پاسخ مثبت بدهد و با سر دادن شعار حسینی «هیهات منا الذله» در برابر دشمنان اسلام و قرآن بایستد.

دفاع از آرمان‌های امام حسین(ع)

وی با اشاره به اینکه امروزه هر کسی در هر جایگاهی باید در راه دفاع از آرمان مقدس سیدالشهدا، با دست و زبان و قلم و بیان و با تمام توان، فعالیت و جهاد کند، تصریح کرد: امروزه پاسداران عزیز ما به تأسی از امام خویش لباس مقدس سپاه به تن کرده‌اند و در راه حفظ اسلام و این انقلاب گام‌های بزرگی برداشته‌اند و همیشه تلاش کرده‌اند با دشمنان اسلام و قرآن پیکار و نبرد کنند تا نام اسلام همیشه زنده بماند.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: مجلسی به نقل از کتاب کـشف الغـّمه ذکر کرده که علی بن الحسین علیه‌السلام، از اسماء بنت عُمَیس چنین نقل می‌کند: «من در ولادت حسن و حسین علیهماالسلام، قابله جده ات ـ فاطمه علیهاالسلام ـ بودم؛ وقتی حسین علیه‌السلام به دنیا آمد، رسول خدا صلی‌الله علیه و آله به سراغ من آمد و فرمود: ای اسماء! فرزندم را بیاور، من حسین را در پارچه‌ی سفیدی پیچیدم و او را به دست رسول خدا صلی‌الله علیه و آله دادم. پیامبر گرامی اسلام در گوش راست او اذان و در گوش چپ او اقامه گفت و در دامنش نهاد و گریست؛ عرض کردم. پدر و مادرم به قربانت! چرا گریه می‌کنی؟ فرمود: بر این پسرم، عرض کردم: او که هم‌اکنون به دنیا آمده است، فرمود: ای اسماء! این پسرم را گروه ستمگران می‌کشند. خداوند شفاعتم را به ایشان نرساند. آنگاه فرمود: ای اسماء! این مطلب را به فاطمه مگو، چون او تازه فرزند به دنیا آورده است».

انتهای پیام


منبع : ایکنا