تاریخ : 1399,یکشنبه 10 فروردين05:44
کد خبر : 73615 - سرویس خبری : دفاع مقدس

پیشکسوتان دفاع مقدس مازندران و مقابله با کرونا



 

فاش نیوز- مسؤول پیشکسوتان اداره کل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس مازندران به ستاد مبارزه با کرونا مستقر در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران کمک مالی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ولی‌الله شیرامه مسؤول پیشکسوتان اداره کل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات پیشکسوتان دفاع مقدس در سطح شهرستان‌ها پرداخت.

 

*اقدام پیشکسوتان مرکز مازندران؛ اهدای کمک ۵۰ میلیون تومانی

وی افزود: ستاد مبارزه با کرونا مستقر در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با مشارکت هیأت رزمندگان استان و خیرین پیشکسوت دفاع مقدس تاکنون مبلغ ۲۵ میلیون تومان نقدی و ۳۰ میلیون تومان برای دوخت ماسک، گان و تهیه موادضد عفونی‌کننده کمک کرد.

شیرامه تصریح کرد:  پیشکسوتان دفاع مقدس در سطح شهرستان‌ها اقدامات خوبی در بحث مقابله با ویروس کرونا داشتند، دوخت رو بالشتی، ملحفه و گان برای بیمارستان امام خمینی (ره) و ضدعفونی معابر توسط ماشین‌های پدافندی سپاه از اقدامات پیشکسوتان بابلسر است.

 

* اقدام پیشکسوتان در رامسر و بهشهر؛ توزیع ۲۱۰ بسته حمایتی

این مسؤول خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع ۱۱۰ بسته معیشتی برای نیازمندان، تهیه و توزیع ۱۰۰ بسته پکیج بهداشتی را از اقدامات پیشکسوتان رامسر بوده و تهیه و توزیع ۱۵۰ پکیج بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده از اقدامات شهرستان بهشهر است.

 

*اقدام پیشکسوتان در سوادکوه؛ تولید ۲ هزار و ۲۵۰ لوازم پزشکی بهداشتی 

وی عنوان کرد: در شهرستان سوادکوه ذبح گوسفند برای رفع بلا و توزیع آن در بین نیازمندان انجام شد، راه‌اندازی دو کارگاه خیاطی تولید ماسک، گان و لباس بیمارستانی توسط پیشکسوتان ساری با همت خواهران عترت از جمله اقدامات دیگر در این شهرستان است.

شیرامه تأکید کرد: کارگاه تولید ماسک با همکاری همسران پیشکسوتان سوادکوه راه‌اندازی و ۲ هزار ماسک و ۲۵۰ عدد گان تولید شد، همچنین تهیه و توزیع ۳۰۰ سبد کالای معیشتی و ذبح دو گوسفند و توزیع گوشت در بین نیازمندان از جمله اقدامات در این شهرستان به شمار می‌آید.

 

* اقدام پیشکسوتان در شهرستان نور؛ تولید روزانه هزار عدد ماسک 

مسؤول پیشکسوتان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، اعلام کرد:  پیشکسوتان شهرستان نور با تهیه یک توپ پارچه اقدام به دوخت ۵۰ لباس گان و تحویل آن به بخش سی سی یو بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان کردند، تولید روزانه هزار عدد ماسک و اهدای ۲۵ سبد کالای معیشتی به خانواده کارگران روزمزد اقدامات دیگر در نور است.

 

* اقدام پیشکسوتان در شهر میاندورود؛ تهیه و توزیع ۹۰ بسته حمایتی

وی گفت: پیشکسوتان در شهرستان میاندورود اقدام به تهیه و توزیع ۹۰ بسته حمایتی، هزار عدد ماسک و ۳۰۰ جفت دستکش کردند.

*اقدام پیشکسوتان آملی؛ تهیه و توزیع.  ۲۷۰ سبد کالا

شیرامه اذعان داشت: پیشکسوتان در آمل به نصب سه استند و بیلبرد تبلیغاتی با موضوع پیشگیری از کرونا در ورودی سه بیمارستان امام خمینی، امام علی و امام رضای آمل، اقدام کرده و با ارسال هزار و ۵۰۰ پیامک و تهیه و توزیع ۲۷۰ سبد کالای معیشتی در دو مرحله بین رزمندگان پیشکسوت دفاع مقدس اقدام کردند.

* اقدام پیشکسوتان در بابل؛ برپایی بیمارستان صحرایی ۱۰۰ تخت‌خوابی

 

این مسؤول به شهر بابل اشاره کرد و گفت:  تولید ماسک و لباس بهداشتی، همکاری و حضور ۵۴ پیشکسوت در بهداری سپاه و بیمارستان شهید بهشتی بابل، همکاری در برپایی بیمارستان صحرایی ۱۰۰ تخت‌خوابی بیماران کرونایی را از اقدامات پیشکسوتان دفاع مقدس بابل عنوان کرد.

 

*اقدام پیشکسوتان در کلاردشت؛ سمپاشی معابر و توزیع ۹۰ بسته معیشتی

وی با بیان اینکه در شهرستان کلاردشت ۹۰ بسته معیشتی تهیه و توزیع شد، گفت: همچنین پیشکسوتان این شهرستان اقدام به تهیه ۳۰۰ عدد دستکش یکبار مصرف کرده و در سمپاشی معابر روستاهای بخش کلاردشت نیز همکاری کردند.

* اقدام پیشکسوتان در نکا؛ توزیع ۱۰۰ بسته کالای معیشتی

شیرامه توزیع ۱۰ هزار ماسک بهداشتی، ضدعفونی و گندزدایی شهر با ۱۰ دستگاه ماشین، توزیع ۱۰۰ بسته کالای معیشتی و همکاری ۲۵ پیشکسوت دفاع مقدس را از اقدامات شهرستان نکا برشمرد.

مسؤول پیشکسوتان دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار مازندران افزود: پیشکسوتان شهرهای فریدونکنار، قائمشهر، نوشهر، سوادکوه شمالی، چالوس، تنکابن، جویبار، محمودآباد، سیمرغ و گلوگاه نیز فعال بوده و گزارش‌ و اقدامات‌ صورت گرفته اطلاع رسانی خواهد شد.