تاریخ : 1399,سه شنبه 12 فروردين13:35
کد خبر : 73655 - سرویس خبری : اخبار

«۱۲ فروردین»؛ روزی که اسلام تولدی دوباره یافت



به مناسبت «روز جمهوری اسلامی»؛

فرا رسیدن ۱۲ فروردین هر ساله یادآور خاطره گزینش جمهوری اسلامی از سوی مردم ایران به عنوان نظامی استوار و جاودانه است. ۱۲ فروردین را می‌توان اعجاز تاریخ و تولدی دوباره برای عدالت و اسلام دانست.
کد خبر: ۲۸۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۳ - 31March 2020

اسلام تولدی دوباره یافت

 مونا معصومی؛ هنگامی که فروردین، با عطر دلپذیر بهشتی‌اش فرا می‌رسد، هنگامی که شکوفه‌ها بر شاخسار‌ها شکرخند می‌زنند، هنگامی که جوانه‌ها سبز و شکوفا می‌شوند، یاد روزی بزرگ عطر دلپذیر خویش را در فضای ایران پراکنده می‌سازد و بر شاخسار ضمیر، خاطره‌ای سبز جوانه می‌زند و خنده‌ای سرخ بر لب می‌شکفد و با سپیدی فروغ خویش سیاهی‌ها را از دل می‌زداید، و دوباره دل را سرشار از ایمان و امید و نور و نشاط می‌کند.

 فرا رسیدن ۱۲ فروردین هر ساله یادآور خاطره‌ای فراموش‌نشدنی است، خاطره‌‌ای که مایه افتخار تاریخ اسلام، روشن‌تر از سپیده و با صفاتر از بهار است. خاطره‌ای از همگامی در مسیر الهی، آگاهی و بیداری ملت، تصمیم‌گیری در انتخاب راه، شکوفایی فطرت الهی بر مبنای توحید و گزینش جمهوری اسلامی به عنوان نظام استوار و جاودانه.

۱۲ فروردین آمیزه‌ای زیبا از صمیمیت، اتحاد، خردمندی، قاطعیت، قدرت اراده، قوت تشخیص، عمق شناخت، اصالت اندیشه، باروری فرهنگ اسلامی، بازگشت به فطرت، رهائی از اسارت و نیل به سعادت است که می‌توان آن را اعجاز تاریخ و تولدی دوباره برای عدالت و اسلام دانست.

 جمعه ۱۱ فروردین ۵۸ بود که مردم با شور و هیجانی وصف‌ناشدنی در صف‌های طولانی و بهم پیوسته پای صندوق‌های رای جمع شدند و بینش و آگاهی خود را در معرض آزمون قرار دادند و کار رفراندوم و رای‌گیری و نظرخواهی عمومی با کمال آزادی و متانت برگزار و روز ۱۲ فروردین نتایج روشن این کار معلوم شد. این روز رمز سعادت و کلید پیروزی‌های بعدی و سرفصل جهش تاریخ و احیاء مجدد اسلام شد، و مردم قهرمان ایران رشد خود را نشان داده و بیشتر از ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند.

 امت‌ها گاه در اثر عواملی بیداری‌بخش و بینش‌انگیز، تاریخ را پس از قرن‌ها رکورد باز به حرکتی سریع و سازنده و زندگی اجتماع را که در سراشیبی سقوط قرار گرفته و می‌رود تا به پرتگاه افتد، دوباره اوج می‌دهند، و آن را تا کهکشان تکامل و سعادت بالا می‌برند.

 بسیاری از مسائل باید دست بدست هم بدهند تا چنین معجزه‌ای را برای امتی رخ دهد، ولی پیشاپیش همه موجبات و علل، وجود رهبری آگاه و رهنمود‌های استوار است. چنین معجزه‌ای را مسلمانان نخستین در روزگار پیامبر (ص)، هنگام ورود به مدینه توانستند انجام دهند. پیامبر اسلام (ص) با کمک وحی و مسلمانان با یاری ایشاتن توانستند نظام کهن و سیاه بت‌پرستی را برانداخته و بجای آن حکومت الهی و نظام توحید را برقرار کنند. ولی رفته‌رفته دست‌های جنایت‌ دشمنان دانا و دوستان نادان و فریب‌خورده آن نظام را بهم ریخت و آن سامان را به آشفتگی کشید، قرن‌ها گذشت و روح اسلام از افقی دور سر می‌کشید و از امت استمداد می‌کرد، ولی قهرمانی دلیر نمی‌یافت که او را پاسخ دهد و امت را از اسارت نظام‌های غیر اسلامی برهاند.

 آری قرن‌ها بدین‌سان گذشت و روشنگری اعجازآفرین برنخاست. عوامل بیداری به برکت رهبری مردی بزرگ از سلاله وحی و از تبار عصمت و نژاد رسالت یکی پس از دیگری فراهم آمد و امت مرده روحی تازه بخود گرفت و راه خود را پیدا کرد.

 او بیدارگر قرن و بت‌شکن دلیر و ابراهیم زمان، رهبر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) است. آری دوباره امت اسلام با رهبری‌های معجزه‌گون او تاریخ صدر اسلام را تکرار و بت‌های استبداد و استثمار و طاغوت‌های سرکش را نابود ساخت و نظام فاسد ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را برانداخت و بجای آن جمهوری عدل اسلامی را بنیاد نهاد.

انتهای پیام/


منبع : دفاع پرس