تاریخ : 1399,پنجشنبه 14 فروردين19:30
کد خبر : 73660 - سرویس خبری : اخبار

در این روزهای کرونایی به جانبازان چه سخت می گذرد؛

سخنی با مسئولان بهداشت و درمان بنیاد شهید


سخنی با مسئولان بهداشت و درمان بنیاد شهید

مراکز درمانی که با وجود دایر بودن شبانه روزی، به واسطه وضعیت کرونایی کشور، بسیاری از جانبازان نیازمند بستری در بیمارستان را از مراجعه به این مراکز منع می کند و داروهایی که به سرعت از قفسه دارویی خانه جانبازان نخاعی...

فاش نیوز - گاهی وفور نعمت داشته مان به قدری زیاد است که آن را یک امر عادی می بینیم و بدون کمترین شکر و سپاسی از گردآورنده این همه نعمت، از کنار آن به ناسپاسی عبور می کنیم.

تا همین چندی پیش بدون واهمه و آزادانه درکوچه و خیابان های شهر تردد می کردیم، دیدارهای اقوام را حتی المقدور خلاصه کرده بودیم بی آنکه بیندیشیم یک روز دلتنگ همان دوست و رفیق خواهیم شد و امروز چقدر دلمان برای یک دورهمی ساده و صله رحم چند دقیقه ای تنگ است.

اگرچه این روزها قرنطینه خانگی برای همه اقشار جامعه کسالت بار، دلگیر و حتی نفسگیر شده است، اما نباید در این روزهای سخت از یاد و شرایط ویژه جانبازان و بخصوص جانبازان نخاعی غافل باشیم؛ چرا که شرایط جسمانی بسیاری از آنان به گونه ای است که به خاطر داشتن انواع مشکلات زمینه ای ناشی از مجروحیت و آسیب نخاعی، بیشتر در معرض تهدید این مهاجم و میهمان ناخوانده قراردارند و به درخواست موکد پزشکان در قرنطینه سفت و سخت خانگی به سر می برند و این روزهای خانه نشینی اجباری، برای آنان به رنج مضاعفی تبدیل شده است.

مراکز درمانی که با وجود دایر بودن شبانه روزی، به واسطه وضعیت کرونایی کشور، بسیاری از جانبازان نیازمند بستری در بیمارستان را از مراجعه به این مراکز منع می کند و داروهایی که به سرعت از قفسه دارویی خانه جانبازان نخاعی هر روز کم و کمتر می شود رنج دیگری است که این بندگان مخلص خدا باید این روزها آن را متحمل شوند.

تعطیلی مراکز ورزشی ویژه جانبازان که تأثیر روحی و جسمی زیادی برای سلامتی جانبازان و بخصوص جانبازان نخاعی دارد این روزها آنان را سخت به انزوا کشانده است. زیرا نگرانی از عدم فعالیت جسمانی، تضعیف قوای جسمی این عزیزان را نیز به دنبال دارد.

اگرچه این موارد، تنها بخش کوچکی از مشکلات گریبانگیر این روزهای جامعه جانبازی است اما یاری مسوولان و دست اندرکاران بهداشت و درمان بنیاد را می طلبد تا تدابیری اندیشیده و با ایجاد یک شرایط ویژه و با یک برنامه ریزی صحیح و البته رعایت همه جانبه اصول بهداشتی، با این عزیزان به گونه ای ارتباط گرفته و حتی المقدور از حال و روز آنان باخبر شوند و وضعیت آنان را به درستی مدیریت نمایند تا پس از پایان کرونا، شاهد آغاز شرایطی وحشتناکتر از شرایط کنونی در جامعه جانبازان و دیگر اقشار ایثارگران نباشیم. ان شاءالله

صنوبر محمدی


کد خبرنگار : 20