تاریخ : 1399,پنجشنبه 14 فروردين18:28
کد خبر : 73702 - سرویس خبری : اخبار

گلعلی بابایی، رزمنده و نویسنده دفاع مقدس درباره جانباز شهید، سلگی:

تجسم عینی تقوا، شجاعت، پایداری، صداقت، وفاداری و معرفت بود



گلعلی‌ بابایی درپی شهادت سردار سلگی نوشت: شهید سلگی در دفاع هشت ساله بارها تا مرز شهادت پیش رفت، اما خداوند این‌گونه تقدیرش را رقم زد تا در چنین ایامی مظلومانه عروس شهادت را در آغوش بگیرد. او تجسم عینی تقوا، شجاعت، پایداری، صداقت، وفاداری و معرفت بود

بابایی: شهید سلگی تجسم عینی تقوا، شجاعت، پایداری، صداقت، وفاداری و معرفت بود

درپی شهادت میرزا محمد سلگی از فرماندهان دفاع مقدس و راوی کتاب آب هرگز نمی‌میرد، گلعلی بابایی نویسنده در یادداشتی به توصیف این شهید عزیز پرداخت.

راوی صادق «آب هرگز نمی‌میرد»، فرمانده مقتدر گردان حضرت ابوالفضل (ع) لشکر انصارالحسین (ع)، رفیق شفیق شهید حاج حسین همدانی، جانباز سرافراز میرزا محمد سلگی به یاران شهیدش ملحق شد.

هم او که در دفاع هشت ساله ملت ما بارها تا مرز شهادت پیش رفت، اما خداوند این‌گونه تقدیرش را رقم زده تا در چنین ایامی مظلومانه عروس شهادت را در آغوش بگیرد و به رزمندگان شهید گردان حضرت عباس (ع) و لشکریان انصارالحسین ملحق شود.

او که به رغم جانبازی (قطع هردو پا) اولین فرمانده‌ای بود که نیروهایش را برای سد کردن مسیر پیشروی منافقین در عملیات مرصاد به تنگه چهارزبر فرستاد و آنجا را به گورستان «مجاهدین بعث» تبدیل کرد.

...و سرانجام فرمانده مخلصی که وقتی مقام معظم رهبری کتاب خاطراتش (آب هرگز نمی‌میرد) را مطالعه کرد، در بخشی از تقریظ کتاب مرقوم فرمودند:

...ساعت‌های خوش و با صفایی را با این کتاب گذراندم و بارها با دریغ و حسرت گفتم:

درنگی کرده بودم کاش در بزم جنون من هم
لبی تر کرده زان صهبای جام پر فسون من هم
هزاران کام در راه است و دل مشتاق و من حیران
که ره چون می‌توانم یافتن سوی درون من هم...

روحش شاد که تجسم عینی تقوا، شجاعت، پایداری، صداقت، وفاداری و معرفت بود.

ارادتمند همیشگی آقا میرزا، گلعلی بابایی

به نقل از فارس