تاریخ : 1399,پنجشنبه 14 فروردين19:23
کد خبر : 73704 - سرویس خبری : اخبار

تازه‌ترین شکست یانکی‌های تروریست در منطقه؛

آمریکا بدون شلیک یک فشنگ عقب‌نشینی کرد



روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در جمعه‌ای که گذشت، از آماده شدن ارتش آمریکا برای آغاز حملاتی علیه گروه‌های مقاومت عراقی خبر داد. از طرفی دیگر بنابر اخبار رسانه‌های منطقه‌ای، ارتش تروریستی آمریکا اقدام به استقرار سامانه پاترویت در پایگاه عین‌الاسد که چندی پیش توسط سپاه پاسداران با خاک یکسان شد، کرده است. این موارد باعث شد تا در چند روز اخیر، عراق در کانون توجهات قرار بگیرد.

 
برپایه این گزارش، پس از مطرح شدن امکان حمله ارتش تروریستی امریکا به مواضع حزب‌الله عراق، گروه‌های مقاومت عراقی در بیانیه‌هایی مشابه، اعلام کردند که با هرگونه خطای آمریکایی‌ها مقابله خواهد شد.
 
جنبش «نجباء» از آمادگی گروه‌های مقاومت این کشور برای پاسخ به هرگونه تجاوز احتمالی آمریکا خبر داده است.
 
حیدر اللامی از رهبران این جنبش در گفتگو با بغداد الیوم ابراز داشته که مقاومت عراق برای مقابله با هرگونه تجاوز آمریکا آماده است و آمریکا در صورت انجام هرگونه عملیات خصمانه علیه حشد شعبی و گروه‌های مقاومت پاسخ سخت و قاطعی دریافت خواهد کرد.
 
گروه «عصبة الثائرین» نیز که جدیدترین عضو گروه‌های مقاومت عراق است با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که آمادگی مقاومت عراق برای مقابله با توطئه های آمریکا بیش از حد تصور آمریکاست.
 
 
 
محمد محیی سخنگوی گردان های حزب الله عراق(کتائب حزب‌الله)، گروهی که به عنوان اصلی‌ترین هدف آمریکایی ها معرفی شده بود، در مصاحبه‌ای گفته است: برای مقابله با نیروهای امریکایی کاملا آماده هستیم و گروه های مقاومت قدرت و امکانات مقابله با نیروهای امریکایی را دارند.
 
سخنگوی گروه «انقلاب بیستم مارس»، با صدور بیانیه‌ای درباره پیامدهای هدف قرار دادن عراقی ها توسط نیروهای آمریکایی هشدار داده و اعلام کرده است: مسئولیت هدف قرار دادن هر عراقی توسط نیروهای اشغالگر در استان الانبار را بر عهده ی دولت محلی می‌دانیم.
 
کمال الحسناوی معاون دبیر کل جنبش الابدال عراق هم در ارتباط با تهدیدات اخیر آمریکا گفته است: ما اطلاعات دقیقی در اختیار داریم که از قصد آمریکا برای حملاتی به مواضع نظامی حشد شعبی حکایت دارد. در صورتی که آمریکا به حشد شعبی و گروههای مقاومت حمله کند، واکنش ما اینبار شدید خواهد بود.
 
محمد البلداوی عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق هم در اظهار نظری اعلام کرده است: وارد کردن سامانه پاتریوت آمریکا به عراق از طریق دولت آمریکا، نقض آشکار حاکمیت عراق به شمار می‌آید.
 
فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق نیز ضمن اعلام اینکه اهداف آمریکایی بسیاری در تیررس مقاومت است، گفت: آمریکا هرگز جرأت نخواهد کرد گروه‌های الحشدالشعبی را هدف قرار دهد و اگر این اتفاق بیفتد در آن صورت بسیاری از اهداف (آمریکا) در تیررس ما قرار دارد و به هرگونه تجاوز آن پاسخ مناسبی خواهیم داد.
 
علاوه بر عراقی‌ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه‌ای که به‌مناسبت سالروز یوم‌الله ۱۲ فروردین صادر کرد، اعلام کرد که کوچک‌ترین خطای دشمنان شرور و ماجراجو در هر نقطه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران را آخرین خطای آنان قلمداد می‌کند. کارشناسان مسائل منطقه معتقدند که این بیانیه به نوعی اعلام حمایت سپاه از گروه‌های مقاومت عراقی در برابر تروریست‌های آمریکایی است.
 
با توجه به مواضع فوق‌الذکر نیروهای عراقی علیه امریکا، می‌توان گفت که بر خلاف القای دشمنان مقاومت، عراقی‌ها در جبهه مقابله با استکبار، دوشادوش جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند که خروج تروریست‌های آمریکایی از برخی پایگاه‌های نظامی در عراق، موید این امر است.
 
گفتنی است که ائتلاف بین المللی، تحت رهبری آمریکا از سه شنبه دو هفته قبل، تا دوشنبه هفته جاری، پایگاه هوایی کی وان (K1) در شمال غرب شهر مورد مناقشه کرکوک در شمال عراق، پایگاه نظامی القائم در شمال غرب استان مرزی الانبار، پایگاه هوایی القیاره در جنوب شرق استان نینوا  و محل استقرار خود در داخل اردوگاه نظامی واقع در فرماندهی عملیات این استان مرزی را به نیروهای عراقی تحویل داد. آنهم بدون شلیک حتی یک فشنگ.
 
اتخاذ مواضع اخیر از سوی مقاومت عراق، این پیام را برای آمریکایی‌ها داشت که در صورت حمله احتمالی به مواضع حزب‌الله عراق، پاسخ‌های درخوری را دریافت خواهند کرد.

به نقل از رجا نیوز