تاریخ : 1399,جمعه 15 فروردين19:35
کد خبر : 73713 - سرویس خبری : عکس

روایتی قابل تامل از زندگی یک جانباز شیمیایی/ عکس


روایتی قابل تامل از زندگی یک جانباز شیمیایی/ عکس

روایتی قابل تامل از زندگی یک جانباز شیمیایی + عکس

 


این روزها بخش مهمی از اطلاعات مخاطبان از گوشه و کنار دنیا به واسطه تصاویر است به همین خاطر نقش عکاسان در تبادل تصاویر اهمیت زیادی دارد. عکاسان خبری مانند روزنامه نگاران وظایف مهمی در انتقال عکس هایشان دارند. یکی از مهم ترین ویژگی های یک عکس خبری خوب این است که واقعیت صحنه را به مخاطب بگوید و برای مردم قابل درک باشد به همین خاطر گفته می شود عکس خبری باید ساده، صادق و اطلاع رسان باشد.
 
گزارش زیر شامل عکس‌ های منتخب خبرگزاری مهر است.

 

 

 مینا نوعی، عکاس خبرگزاری مهر گزارشی تصویری از زندگی کیان عابدین پور اسفندیاری، جانباز شیمیایی کار کرد که این گزارش به دلیل سوژه پردازی خوب و شرح عکس نویسی عالی مورد توجه قرار گرفت.

عکاس در شرح تصاویر این گزارش به توصیف وضعیت این جانباز شیمیایی پرداخت و نوشت: «به سختی نفس می‌کشید، سرفه امانش را بریده بود، لوله اکسیژن به بینی اش وصل شده بود، نفس‌هایش را می‌شد شمرد. چند دقیقه‌ای صدایش میان سرفه‌های خشکش، خشک‌تر شد.

جانباز شیمیایی کیان عابدین پور اسفندیاری که متولد ۱۳۴۶ در تبریز می‌باشد در مورد مجروحیت‌هایش می‌گوید: ۹ بار در جبهه مجروح شدم. اولین بار در همان اولین اعزامم در پادگان شهید باکری دزفول بود. اولین وردی که به گوش ما خوانده شد، بمباران لشکر بود، آذر ماه سال ۶۵ که ۳۷ هواپیما با فاصله کم روی پادگان شهید مهدی باکری دزفول بمب ریختند. سپس در عملیات کربلای ۴، کربلای ۵، شلمچه، سومین بار در عملیات کربلای پنج معده کلیه و روده‌هایم جراحت دیده بودند و به من معافیت دادند، اما به خاطر بدهی که روی دوشم احساس می‌کردم و وصیت همرزمانم ماجرای معافیت را به خانواده ام اطلاع ندادم.

در فروردین ماه سال ۶۶ طی پدافند شلمچه موج انفجار مینی کاتیوشا باعث موجی شدنم گردید و عملیات بیت المقدس بود که شیمیایی زدند ما از فرط خستگی خوابیده بودیم که وقتی بیدار شدیم با سرفه و حالات گوناگون بچه‌ها مواجه شدیم همه جا دود بود، بعداً فهمیدیم که شیمیایی شدیم».