تاریخ : 1399,شنبه 16 فروردين15:00
کد خبر : 73729 - سرویس خبری : اخبار

وحدت ملی آموزه‌ای انقلابی برای تقابل با کرونا



ایران به عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای جهان از لحاظ جغرافیایی و سیاسی همواره در طول تاریخ کانون و منشأ اثر تحولات بسیاری در جهان بوده و با مشکلات و سختی‌های بسیاری دست و پنجه نرم کرده است که از این رهگذر، ملت ایران را در کوره ابتلائات و آزمون‌های متفاوت چونان پولاد آب‌دیده، مقاوم و مستحکم کرده است.

انقلاب اسلامی

تاریخ ایران فارغ از اینکه چه کسی بر آن حکم رانده، پر است از اتفاقات تلخ و شیرینی که گام به گام بر قوت و شوکت فرهنگ و سیره مردمش افزوده و باعث شده در اغلب موارد نگاه‌ها به این سمت معطوف باشد. اما آنچه مشخصا در این مرقومه مورد نظر است، وحدت و همدلی مردم ایران است که به گواهی این روزها در میان کمتر ملتی یافت می‌شود. ملت ایران در صحنه‌های گوناگون با درک درست از اتفاقات پیش روی خود اغلب با انتخاب راه درست که وحدت و یکپارچگی ملی یکی از آنهاست، توانسته است آینده خود را بهتر رقم بزند.

انقلاب اسلامی اما به عنوان بزرگترین رویداد تاریخ این مرز و بوم، نقطه عطف تقویت حس یکپارچگی و وحدت‌مندی ملت ایران شد. وحدتی که هر چه بیشتر مورد هجوم و هجو دشمنان قرار می‌گیرد، بر ضرورت آن در افواه مردم می‌افزاید؛ کمااینکه این وحدت پس از آزمون و خطای قیام‌های پیشین ملت، در انقلاب اسلامی حربه‌ای شد تا زودتر رژیم پهلوی را سرنگون سازد و محکم‌تر در برابر توطئه‌ها و خیانت‌های داخلی و خارجی ایستادگی کند.

امروز هم که بیس از 40 سال از انقلاب اسلامی گذشته است، شاخ و برگ‌های این وحدت را در عرصه‌ها مختلف نظاره‌گر هستیم. بیش از یک ماه است که کشور با یک ویروس منحوس و به شدت مشکوک به جنگ بیولوژیک دست به گریبان است که با جدی شدن حضور مرموز و آسیب‌زای آن، بار دیر ملت به صورت خودجوش وحدت را سرلوحه اقدامات خود قرار داد و در حوزه‌های گوناگون از پزشکی جهت درمان گرفته تا بسیج عمومی برای تولید ماسک و دستکش و مواد ضد عفونی‌کننده به کار بسته است تا هر چه زودتر این هجمه را شکست دهد.

وحدتی که همه را به تکاپو انداخته تا با پوشش ضعف‌ها و خلاهای موجود به کمک دولت و نیروهای مسلح بشتابند و برای مقابله با یک تهدید عمومی دست به کار شوند. از این‌روست که توجه مردم ما به دستورات پزشکی، همدلی برای عدم هجوم به مغازه‌ها و داروخانه‌ها، علی‌رغم بی‌توجهی برخی از مردم و هجمه روانی دشمن، محملی را پدید آورد تا روند رو به رشد این بیماری کم‌کم از نفس بیافتد و برکت این همیاری عمومی به همه برسد.

 


منبع : دفاع پرس