تاریخ : 1399,یکشنبه 17 فروردين19:26
کد خبر : 73814 - سرویس خبری : اخبار

خدمات تخصصی بهداشت و درمان به جانبازان و والدین شهدا



 

علی کاظمی روز شنبه با بیان این مطلب به رسانه‌ها اظهار داشت: در راستای مقابله با بیماری کرونا، بسته‌های بهداشتی در بین ایثارگران و جانبازان توزیع شده و شماره تماس ۱۶۱۶ به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات و پاسخگویی به نیازهای جانبازان است.

 

وی خاطرنشان کرد: ضمن ارائه خدمات مشاوره‌ای، مددکاری و بهداشت روان به جانبازان، منازل جانبازانی که در قرنطینه هستند نیز در صورت نیاز توسط اکیپ‌های مربوطه سم‌پاشی و ضدعفونی می‌شود.

 

 

 

کاظمی افزود: لوازم ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستکش تا کنون در سه نوبت در تمام شهرستان‌های استان زنجان در بین خانواده‌ های پُرخطر توزیع شده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: در صورت وجود موارد خاص و نیاز جانبازان، اکیپ‌های جهادی فعال در شهرها به کمک ایثارگران و جانبازان می‌شتابند.

 

وی اظهار داشت: به جانبازانی که به دلیل بیماری در بیمارستان‌ها بستری هستند، خدمات تخصصی توسط کادر درمانی ارائه شده و پیگیر درمان ایثارگرانی که قرنطینه هستند نیز هستیم.

 

کاظمی با اشاره به فوت یک جانباز و پدر شهید در اثر کهولت سن و بیماری زمینه‌ای به دلیل کرونا، اظهار داشت: تدفین این افراد طی تشریفات لازم انجام شد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از لغو برنامه‌های تجمیعی خبرداد و گفت: همه برنامه‌ها به صورت مجازی و تلفنی انجام می‌شود و طرح سپاس از جانبازان در روز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) نیز امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت تلفنی اجرا شد.

 

استان زنجان، سه هزار شهید، هفت هزار جانباز و ۵۸۶ آزاده دارد.


منبع : جماران