تاریخ : 1399,پنجشنبه 21 فروردين14:16
کد خبر : 73873 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

دنیای خاص اعصاب و روان ها !



ناشناس - در سریال پایتخت با تمام اشکالات و انتقادات، سکانسی که بهبود در شباهت با جانبازان اعصاب و روان لوازم منزل را تخریب کرد بسیار قابل ستایش و تقدیر بود.

سکانس تخریب منزل بیانگر یک روز از زندگی جانبازان اعصاب و روان است که تکرار می شود در حالیکه بسیاری از خانواده ها پای جانبازان ایستادند و هر گونه مشکلی را تحمل کردند فقط توکل به حق تعالی دارند.

 

 تخریب اثاثیه منزل و ضرب وشتم همسر و فرزند به هیچ وجه اختیاری نیست بلکه هنگامی که جانباز از وضعیت عصبی خارج می شود و متوجه کارهایی که کرده می شود قابل بیان نیست لذا فقط جانباز با استقامت و صبر می تواند این وضعیت را تحمل نماید منظور این است تحمل این شرایط برای جانبازا بسیار ناگوارتر از خانواده است که گاهی جانباز را برای خلاصی از صدمه زدن به اثاثیه و اعضای خانواده آرزوی مرگ می کند.

بنده بارها دچار اختلال استرس و خارج شدن از کنترل قرار داشتم اما همسرم به جای دور شدن از صحنه تلاش می کند نزدیک شود تا صدمه ای به خودم نزنم البته همسرم متحمل ضرباتی شده که می داند به هیچ وجه اختیاری نیست.

وضعیت قابل بیان نیست زیرا در آن وضعیت جانباز فاقد هرگونه هوشیاری است و انگار در تاریکی مطلق فرو میرود بطوری که هیچ موضوعی را در آن مقطع حمله عصبی بیاد ندارد. سال هاست پزشکان دریافتند مشکل جانبازان ناشی از موج گرفتگی بعلت اختلال استرس است و درمان های لازم را انجام می دهند که بنده نیز درمان کردم و مشغول کار هستم اما نباید فراموش کرد که شرایط فعلی فقط در اثر مصرف داروها ایجاد شده لذا چنانچه دارو مصرف نشود وضعیت به شکل سابق قابل برگشت است اما بنیاد به جای همکاری و تامین هزینه های داروهای خارجی گران قیمت بسیار تلاش کرده تا مجروحیت اعصاب و روان را تایید نکند در حال حاضر مصرف داروی بنده را تایید کرده اما با وجود مدارک قانونی هرگز مجروحیت اعصاب و روان را تایید نکرده است و هزینه های داروهای خارجی را قبول ندارد.


کد خبرنگار : 20